Avatar billede webdesigner Praktikant
27. februar 2003 - 14:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

linjeskift

hvordan laver jeg et linjeskift i en text som er bundet til en knap og som loades i en richtextbox ???
jeg bruger denne komando... RichTextBox1.Text = "texten her.."
Avatar billede grydgaard Nybegynder
27. februar 2003 - 15:03 #1
du skriver bare vbCrLf

Eksempel:
RichTextBox1.Text = "texten" vbCrLf "her"
Avatar billede teknikeren Nybegynder
27. februar 2003 - 15:05 #2
Da det er lettere at huske, bruger jeg vbNewLine (Det siger jo sig selv :O))

Altså:
RichTextBox1.Text = "texten" & vbNewLine & "her.."
Avatar billede grydgaard Nybegynder
27. februar 2003 - 15:08 #3
teknikeren >> virker den kommando i de lidt ældre versioner? ellers er man nød til at bruge
RichTextBox1.Text = "texten" & vbCrLf & "her"
i de gamle versioner
Avatar billede webdesigner Praktikant
27. februar 2003 - 15:19 #4
kan ikke ikke lige også hjælpe mig med dette ??
jeg vil også gerne have lavet en statusbar det skriver et navn ved mouseover på en knap...
Avatar billede teknikeren Nybegynder
27. februar 2003 - 16:17 #5
Project > Components > Vælg "Microsoft Common Controls 6.0(SP6)"

Jeg ved ikke om dette er den letteste måde at gøre det på :o)

Opret StatusBar, Command(knap) og en timer...
Private Sub Form_Load() 'Når formen loader
StatusBar1.Style = sbrSimple 'Sætter StatusBar1's style til simpel
Timer1.Enabled = False 'Deaktiverer Timer1
Timer1.Interval = 500 'Sætter intervallet til ½ sek
End Sub

Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) 'Rollover på knapppen
StatusBar1.SimpleText = "Tryk på denne knap og tis" 'Status når der bliver rollover
Timer1.Enabled = True 'Aktiverer timer1
End Sub

Private Sub Timer1_Timer() 'Når Timer1 har "talt"
StatusBar1.SimpleText = "" 'Sætter StatusBar1's status til ingenting
Timer1.Enabled = False 'Deaktiverer Timer1
End Sub

/Rasmus
Avatar billede teknikeren Nybegynder
27. februar 2003 - 16:17 #6
Det skulle være:

Opret StatusBar, Command(knap) og en timer...

Kode:

Private Sub Form_Load() 'Når formen loader
StatusBar1.Style = sbrSimple 'Sætter StatusBar1's style til simpel
Timer1.Enabled = False 'Deaktiverer Timer1
Timer1.Interval = 500 'Sætter intervallet til ½ sek
End Sub

Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) 'Rollover på knapppen
StatusBar1.SimpleText = "Tryk på denne knap og tis" 'Status når der bliver rollover
Timer1.Enabled = True 'Aktiverer timer1
End Sub

Private Sub Timer1_Timer() 'Når Timer1 har "talt"
StatusBar1.SimpleText = "" 'Sætter StatusBar1's status til ingenting
Timer1.Enabled = False 'Deaktiverer Timer1
End Sub

/Rasmus
Avatar billede teknikeren Nybegynder
27. februar 2003 - 16:25 #7
Oops... Jeg ved ikke om linien

StatusBar1.SimpleText = "Tryk på denne knap og tis" 'Status når der bliver rollover

Er 'lovlig' her på eksperten... Det står der fordi at det var det jeg brugte til at teste min kode med :))