Avatar billede bigbird Nybegynder
27. februar 2003 - 14:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Domain admin ikke lokal admin

Ja...

På min domaine har jeg jo min admin. Som kan alt på domainet.. Men hvis jeg logger mig på de forskellige workstations som er tilknyttet domaiet, så er jeg ikke lokal admin, og kan derved ikke ændre på deres opsætning..

Hvad skal jeg gøre for at gøre min bruger til admin på de andre maskiner.
Både hvis de kørte roaming profile og hvis de kørte lokale profiler ?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:37 #1
Du kan melde gruppen Domain Admins ind i den lokale admins-gruppe på pc'erne.
Gør det evt. via et loginscript, så du ikke skal rundt til hver enkelt maskine.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:41 #2
hvis du  domain admin rettigheder, så gør domain admin member af den lokalt administrator på de maskiner i netværk.
du skal log på lokalt som administrator og ikke på domain
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:42 #3
Øhmm, er det ikke også det jeg skriver???
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:47 #4
JO --hwa 26--- der jeg kliket på sendt så var der din svar...
er det iorden, har du det godt med det, jeg kan desværre ikke delete den igen.
vil du have en undskyldning så sorry ...........................Øhmm
Avatar billede drumm Nybegynder
27. februar 2003 - 14:48 #5
Domain admins på et Windows netværk er som standard automatisk lokale administratorer, du burde ikke behøve at skulle tilmelde noget lokalt.
Avatar billede drumm Nybegynder
27. februar 2003 - 14:49 #6
crap :D alt for længe om at svare!
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:52 #7
:-)
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:55 #8
Hvis brugerne ikke er lokal adm. på deres egne maskiner, kan du heller ikke gøre det via loginscript. Så må du den lange vej rundt til alle pc'er.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:58 #9
;-)
Avatar billede bigbird Nybegynder
27. februar 2003 - 15:05 #10
Korrekt.. My bad.. :)