Avatar billede killerfly Nybegynder
27. februar 2003 - 10:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til asp.net og MSDE

Hej

Når jeg køre denne kode for jeg denne fejl:

Login failed for user 'KILLERFLY\ASPNET'

Er der nogen der kan sige, mig hvad der går galdt og hvordan jeg kan rette dette problem?

Min koder er:

<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.SqlClient" %>

<html>
  <head>
    <title>Validating a Field</title>
  </head>
  <body>
    <form id="Form1" method="post" runat="server">
      <table id="Table1"
            style="Z-INDEX: 101; LEFT: 8px; POSITION: absolute; TOP: 8px"
            cellSpacing="0" cellPadding="0" width="300" border="0">
        <tr>
          <td style="WIDTH: 115px">
            <asp:Label id="Label1" runat="server">Category Name</asp:Label>
          </td>
          <td>
            <asp:TextBox id="txtCategoryName" runat="server" width="193" />
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td style="WIDTH: 115px">
            <asp:Label id="Label2" runat="server">Description</asp:Label>
          </td>
          <td>
            <asp:TextBox id="txtDescription" runat="server" width="193" />
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td style="WIDTH: 115px" colSpan="2">
            <asp:Button id="btnInsert" runat="server"
                OnClick="btnInsert_Click" width="298" text="INSERT!" />
          </td>
        </tr>
      </table>
      <asp:RequiredFieldValidator id="rfvCategoryName" runat="server"
          style="Z-INDEX: 102; LEFT: 316px; POSITION: absolute; TOP: 14px"
          ErrorMessage="Please insert the new category name"
          ControlToValidate="txtCategoryName" />
    </form>
  </body>
</html>

<script language="c#" runat="server">
SqlConnection objConnection;

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
  // Create a new connection object pointing to the database
  String strConnection = ConfigurationSettings.AppSettings["NWind"];
  objConnection = new SqlConnection(strConnection);
}

private void btnInsert_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
  if (Page.IsValid)
  {
    String strSQL = "INSERT INTO skanska (id, navn) VALUES (@CategoryName, @Description); SELECT @@IDENTITY AS 'Identity'";

    SqlCommand dbComm = new SqlCommand(strSQL, objConnection);
    dbComm.Parameters.Add("@CategoryName", SqlDbType.NVarChar, 15);
    dbComm.Parameters.Add("@Description", SqlDbType.NText);

    dbComm.Parameters["@CategoryName"].Value = txtCategoryName.Text;
    dbComm.Parameters["@Description"].Value = txtDescription.Text;

    int iID = 0;
    try
    {
      objConnection.Open();
      iID = Convert.ToInt32(dbComm.ExecuteScalar());
    }
    catch (Exception ex)
    {
      Response.Write(ex.Message);
      Response.End();
    }
    finally
    {
      if (objConnection.State == ConnectionState.Open);
        objConnection.Close();
    }

    Response.Write("The ID of the new record is: " + iID.ToString());
    Response.End();
  }
</script>
Avatar billede lgy Nybegynder
27. februar 2003 - 11:26 #1
Du har ikke givet ASPNET brugeren adgang til din database.
Avatar billede killerfly Nybegynder
27. februar 2003 - 11:48 #2
mm igy ka du ikke sige mig hvordan jeg så gør det ???
Avatar billede lgy Nybegynder
27. februar 2003 - 11:53 #3
Hvad bruger du til at skrive asp.net - webmatrix eller VS.NET
Avatar billede killerfly Nybegynder
27. februar 2003 - 11:56 #4
vs.net
Avatar billede chanlo Nybegynder
03. marts 2003 - 13:42 #5
start...programmer...ms sql server...enterprise manager
her finder du så frem din db og vælger "user" så kan du sætte rettighederne for "killerfly" brugeren hvis du altså har oprettet denne bruger, ellers opretter du bare en ny user med killerfly navn mm.
Avatar billede killerfly Nybegynder
03. marts 2003 - 15:13 #6
her med lykker jeg spørsmål
Avatar billede chanlo Nybegynder
03. marts 2003 - 16:01 #7
surt show.........