Avatar billede dsjk Novice
27. februar 2003 - 10:11 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

analyse af netværk

Hej

Vi har et netværk bestående af nogle servere (tjaa, de skal vel være der) og arbejdsstationer som er koblet op via switch's.

Der er ca. 60 maskiner på netværket, og vi har en mistanke om at en af switch'ene ikke kører så godt, eller en af maskinerne lukker noget støj ud.

Hvilket program kan analysere dette?
Gerne freeware, men ikke et krav.
dsjk
Avatar billede renehinsch Praktikant
27. februar 2003 - 11:05 #1
prøv at kigge på www.rhgroup.dk/wildpackets.
Det er et ret godt produkt og til meget billige penge hvis man vælger basisudgaven.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. februar 2003 - 12:05 #2
www.eeye.com

Vilde programmer.. sikkert pokkers dyre men... 30 dages trial :-).
Avatar billede hsloth Novice
27. februar 2003 - 14:39 #3
ethereal - gratis pakke-sniffer
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2003 - 23:40 #4
Ved ikke hvilket Os du bruger men i w2ksrv kan du da bruge network monitor. du kan godt nok kun se forbindelsen mellem en pc og server ad gangen, men der findes vist også i en større udgave.
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
05. marts 2003 - 13:40 #5
hvis du har en maskine der kører linux, kan du bruge iptraf
Avatar billede dsjk Novice
05. marts 2003 - 13:46 #6
hvad med sniffer?
Kan det bruges?

dsjk
Avatar billede hsloth Novice
05. marts 2003 - 15:13 #7
Har du et link til "sniffer" ?
Avatar billede dsjk Novice
05. marts 2003 - 15:17 #8
Avatar billede hsloth Novice
05. marts 2003 - 16:07 #9
Den kan du godt bruge, men jeg vil mene at ethereal (http://www.ethereal.com)tilbyder stort set det samme - gratis
Avatar billede dsjk Novice
02. april 2003 - 13:00 #10
firmaet er desværre lukket, efter noget bøvl med banken så der blev ikke brug for programmet i denne omgang.