Avatar billede mithrilpoint Nybegynder
27. februar 2003 - 00:42 Der er 1 løsning

Problem med lyd i XVID Codec

Dav!

håber i kan hjælpe ... under afspilning af xvid film er der et problem med lyden ... den er meget lav og i ringe kvalitet (hvislende s´er) eg. lav sampling frekvens. Kan det skyldes at lydkortet er et sound blaster awe64 fra dengang og jeg må ta mig sammen og få købt et pci (hvilket?) eller er der en anden årsag?
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. februar 2003 - 08:05 #1
Det er ikke lydkortets skyld, nej!
Det kunne sådan set ligeså godt være et SoundBlaster 16 bit lydkort, og det ville sikkert stadig lyde ens...

Prøv at hente GSpot og fortæl os noget mere info om din film... Måske er samplingsraten simpelthen for lav for lyden!
http://www.divx-digest.com/software/gspot.html