Avatar billede bertels Nybegynder
26. februar 2003 - 15:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Liggende udskrift (papirretning)

Muligvis et banalt spørgsmål, men hvordan sikre jeg mig at den side (indeholdende en tabel) jeg laver i FP2000 automatisk udskrives liggende fra browseren - altså uden at brugeren behøver at gå i sideopsætning for at indstille papirretningen.
bertels
Avatar billede exp Juniormester
26. februar 2003 - 15:47 #1
Det mener jeg ikke man kan, men jeg kan jo tage fejl...
Avatar billede exp Juniormester
26. februar 2003 - 15:47 #2
svar
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. februar 2003 - 16:28 #3
kan du ikke pga hele sikkerhedspolimikken - er for stor risiko for at "mindre pæne" personer :) kan sprede diverse vira.

Stående og liggende sider er ikke begreber der figurer out there ;)
Selvfølgelig har du lidt indflydelse på hvordan din side vises, men meget afhænger af den enkelte brugers opsætning.

hvad med at "nøjes" med at kalde printer msgboxen eller gøre din brugere obs på at de skal vælge at printe siden i landscape, eller vælge at lave din side printvenlig ?

Du kan evt. læse mere om pritvenlige sider her
http://www.netmechanic.com/news/vol4/design_no8.htm
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. februar 2003 - 16:31 #4
pritvenlige = printervenlige :)
Avatar billede hcma Novice
26. februar 2003 - 18:51 #5
En mulighed er at lægge den ind som en zipped fil til download, eller indsæt den som en *.pdf fil
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
01. april 2003 - 19:09 #6
>>bertels har du fundet en løsning ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. maj 2003 - 18:24 #7
>>bertels hvordan går det med den printervenlige side ?
Avatar billede bertels Nybegynder
21. maj 2003 - 09:30 #8
Susanne, du får mine point for din ihærdighed.

Løsningen blev et mix hvor jeg benytter andre filformater - typisk pdf og word.

Det benyttes internt på et intranet, så det er OK sådanne.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
21. maj 2003 - 20:39 #9
;)

mja du har da ret - er ok at hente eksterne filer. Kan lade sig gøre at lave en side printvenlig, men er ikke udpræget nemt at få en pænt resultat ud af det