Avatar billede danese Nybegynder
26. februar 2003 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

s-video

Jeg bruger hp omnibook med s-video out. grafikkort direct-3d. Styresystem Win Xp. Jeg har et NAD fjernsyn, der understøtter s-video via en scartadapter. Jeg kører det hele i Danmark pal G, og lyden og billedet er fint på fjernsynet, men ingen farve. Hvordan får jeg farve på mit TV? Jeg har indtil nu prøvet det der ligner næsten alt. Var inde på en tysk side, hvor man solgte et helt specielt kabel, der hedder Svid, men det skulle være til fjernsyn, der ikke understøtter s-video og det gør mit jo. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. februar 2003 - 15:05 #1
prøv PAL B
Er du sikker på at TV'et er sat til S-vhs
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 15:05 #2
Er der ikke også et menu punkt der hedder "sammensat video out" eller noget lign?
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 15:07 #3
Du kan også prøve at hente www.tvtool.de og se om det virker
Avatar billede danese Nybegynder
26. februar 2003 - 16:26 #4
Problemet er løst. Jeg er næsten lidt flov, når jeg fortæller det. Men som sagt var jeg 100% sikker på at mit tv understøtter s-video, hvad jeg bare ikke vidste var at jeg skulle jo bare sætte kablet direkte i s-video indgangen (indgangen var jeg slet ikke kalr over var der, dooooh) og ikke ind i scart adapteren. Så efter en uges roderi inden i computeren for at lave den rigtige opsætning, var det altså bare en ledning der skulle flyttes lidt....sådan kan det gå. Jeg havde lidt svær ved og bestemme mig hvem der skulle have pointene, men da det var metal hansens spørgsmål, bemærk spørgsmål ikke svar, der gjorde at jeg fik mit tv i farver er det jo næsten ham der skal have pointene.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. februar 2003 - 17:27 #5
tark for det du :)