Avatar billede ts5584 Nybegynder
26. februar 2003 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

comport lukket

hej
sidder ved en XP maskine, det er en ikke helt ny compaq ting. og jeg vil bruge com1 men det må jeg ikke .. XP skriver at com1 er lukket, den er altså ikke deaktiveret men lukket.
kan ikke bare bruge com2 da den allerede er i brug hvad gør jeg ?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
26. februar 2003 - 13:35 #1
Prøv at se efter om COM1 skulle være deaktiveret i BIOS.
Avatar billede ts5584 Nybegynder
26. februar 2003 - 13:45 #2
jamen når jeg går ind i enhedshåndtering, så skriver den at com1 er aktiveret. når den gør det kan den da ikke være deaktiveret kan den  ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. februar 2003 - 03:01 #3
du ka prøve at chekke om , som der blir foreslået"Prøv at se efter om COM1 skulle være deaktiveret i BIOS" hvis den ikker det , så check om maskinen er sat til at køre "Plug and Play" hvis den er det så slå det fra og se om det hjælper :)
Avatar billede ts5584 Nybegynder
27. februar 2003 - 09:36 #4
ok det prøvede jeg at kontrollere, det var ikke det der var galt. Det viste sig at det var den dymo label printer der er noget lort. man skal sætte den op forfra hver gang man flytter den til en anden maskine, ligemeget om det er en maskine magen til den dymoen sad på før. Og hvis man ikke gør det skriver den at com1 eller hvad man nu sætter den på er lukket.    sikke noget skrammel!
Avatar billede ts5584 Nybegynder
27. februar 2003 - 09:36 #5