Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:11 Der er 32 kommentarer og
4 løsninger

hvordan installer jeg driverne til netkort, grafikkort...

hejza...

jeg har lige format min computer... jeg har installeret win98 og opdateret til winxp...

der mangler nogen ting at blive installeret.
det kan du se her www.varmeskud.dk/eks.jpg
(jeg har to netkort i min computer)

er der nogen der kan hjælpe mig?

med venlig hilsen kim
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2003 - 13:14 #1
Er det onboard netkort eller hvad er det for en computer?? vi skal bruge lidt oplysninger for at kunne finde det rigtige!
Avatar billede riversen Nybegynder
26. februar 2003 - 13:16 #2
hent driverne på producentens hjemmeside.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. februar 2003 - 13:16 #3
du skal finde ud af hvad det er for et netkort/lydkort/skærkort, det er det som du mangler at installere drivere til... du kan finde ud af det ved enten  at bruge sisoft sandra eller aida32...
http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r847.html
http://www.freedownloadscenter.com/search.php3?q=sisoft+sandra
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:17 #4
jeg ved ikke hvad onboard netkort er?... men det netkort gør nu ikke så meget... fordi jeg bruger det aldrig og kommer heller ikke til det...

men jeg ved ikke lige helt hvad for nogen oplydsninger jeg skal skrive til jer... ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 13:17 #5
prøv at se i bios om du kan finde et punkt der hedder PIC/APIC, enable APIC
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 13:17 #6
onboard netkort kan disables i bios.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
26. februar 2003 - 13:18 #7
Download driveren til netkortet, pak den ud. Vælg egenskaber for netkortet i Enhedshåndtering. Vælg fanen Driver, og tryk på "Opdater driver" og find frem til driverfilerne...
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
26. februar 2003 - 13:20 #8
Prøv at kigge på Motherboard-producentens website...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 13:20 #9
hvis det er et normalt netkort er der som regel drivere indbygget i WinXP.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:21 #10
riversen - det har jeg prøvet uden held

på grafik kortet står der...

trade name: creative labs model number: CT6980
              tested to comply
              with fcc standards
              for home or office use
complies with canadian ices-003 class b
serial no: l6980010043522
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:22 #11
hwa_26 - download driveren... ja det er ikke så nemt når jeg ikke ved hvor jeg downloader det henne... jeg kan ikke finde det...
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
26. februar 2003 - 13:24 #12
Hvilket motherboard har du?
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:25 #13
nu er netkortet fjernet inden i enhedshåndtering...

morten_leth - jeg prøver lige at hente det
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:26 #14
hwa_26 - det ved jeg ikke :-/
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:29 #15
morten_leth - nu har jeg hentet det og installeret det http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r847.html men hvordan bruger jeg det så?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2003 - 13:33 #16
Dit grafikkort er et Creative tnt2 kort.
Hent drivere på www.creative.com, gå i support | drivere, indtast CT6980 i produktnavnet.
Eller hent de nyeste drivere fra www.nvidia.com

Men er det ikke netkortet der er problemet ?
Hvis ikke der er noget tekst eller andet på selve kortet, så kig på den største af de "sorte lakridser" på kortet og skriv det der står i et indlæg her. Det kan f.eks være noget i retning af: Realtek 8139c eller noget helt andet.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:39 #17
netkortet er der ingen ting med... jeg har taget det ud af computeren... det skal ikke i igen... se evt www.varmeskud.dk/eks.jpg igen...

jeg prøver lige det du har skrevet tonnybrandt
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 13:43 #18
jeg kan sempelhen ikke finde den... er der en der ville være meget venlig at give et direkte link?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2003 - 13:50 #19
Dette skulle være creatives driver, men der kan være problemer med at den ikke vil opdatere hvis ikke den originale driver er der i forvejen:
http://uk.europe.creative.com/support/drivers/eula.asp?id=1856

Her er den generelle driver fra nvivia:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 14:39 #20
tonnybrandt - nu har jeg hentet begge to... den du først har linket til kan jeg ikke installere...
den du har linket til som nr to har jeg installeret....

men se www.varmeskud.dk/eks.jpg det er stadi det samme
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 14:40 #21
har lige et eller spørgsmål... hvis jeg skal opdter min bios... skal alt så slettet på min computer?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2003 - 14:42 #22
Nej, typisk forsvinder intet ved en opdatering af bios, kun i ekstreme tilfælde hvor man får hentet den forkerte bios og brugt den, kan man gøre pc'en fuldstændig ubrugelig, som følge af en biosopdatering.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 14:45 #23
oki... min bios skal nemlig opdateres... den er over 2 år gammel... men det er jo lidt irreterne at jeg ikke kan få installeret de sidste ting... snøft... nogen der kan hjælpe mere...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2003 - 14:46 #24
Jeg er ikke helt sikker, men jeg rendte ind i det samme problem, med et creative kort i en win98 maskine
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2003 - 14:48 #25
Hov, fik sendt inden jeg gjorde indlægget færdigt.
Jeg er ikke helt sikker, men jeg rendte ind i det samme problem, med et creative kort i en win98 maskine. Om det er det samme kort, ved jeg ikke, men jeg skal checke det iaften idet det er det kort jeg nu har i min xp-maskine. Der vil jeg også checke hvilke drivere jeg kører med.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 14:52 #26
jov oki... det hele har virket.. jeg har altid kørt med winxp i denne maskine.. men det er første gang den har manglet det der står på www.varmeskud.dk/eks.jpg
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2003 - 16:07 #27
Du skal være sikker på a du evt. har hele driveren med fra Creative, da de mange gange har delt deres drivere og opdateringer i 2 sperate DL.

Men fordi din BIOS er 2 år gammel behøver du da ikke at opdatere den, hvem har givet dig det råd?
Min datters maskine kører upåklageligt med en BIOS version der er mere end 5 år.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 16:13 #28
nordicwolf - ang bios... så fandt jeg det inden et sted på min computer hvor der stod at hvis den var mere end to år gammel, var det en meget god ide at opdater den... det er derfra jeg har det. jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det på min computer...

men jeg kan stadi ikke finde den driver jeg skal brge...*snøft*
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 16:28 #29
glemte lige også at siger en anden ting ang. bios.

jeg har lige købt mig en helt ny 80GB harddisk... den har jeg så formateret... men nu siger den at den kun er på 74.5GB så har jeg ringet til netcafeen hvor jeg har købt den og snakket med ham. han sagde at jeg skulle kigge i min bios om hvor meget den kunne se der inden for det kunne være bios der der ikke kunne se mere end 74.5GB og så skulle jeg så opdater min bios... men jeg har ikke været inden og kigge efter i nu...
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2003 - 16:42 #30
nej på en 80 gb harddisk så passer det nok at den kun er på 74,5 gb, det er forskellige i beregningen af størrelse.

Firmaerne regner med at 1 gb. er 1000 mb men det passer ikke helt de skal regne med 1024 som styresystemet regner med. så er det ikke helt skævt
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 16:49 #31
jeg fik at vide at der skulle være omkring 78-79GB på den... jeg køre med en 19GB som master og en 80GB som slave...

men er der virke lig ingen som der kan hjælpe mig med www.varmeskud.dk/eks.jpg og få det installeret?
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2003 - 16:55 #32
og jeg har selv en 46,1 gb som faktisk kun er på 43,7 så man kan ikke regne med det fabrikanterne skriver.
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. februar 2003 - 16:57 #33
oki...
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. marts 2003 - 16:30 #34
lukker
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. marts 2003 - 16:30 #35
.
Avatar billede chl-hansen Nybegynder
24. april 2005 - 22:20 #36
Hej er der nogen der ved om grafikkortet creative CT6980 er til 1.vvolt eller 3.0volt
Hilsen Carl Henrik  chl-hansen@get2net.dk