Avatar billede kubrick Nybegynder
26. februar 2003 - 11:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Postfix

Hej...

Vi har en Postfix stående i vores DMZ, den skulle gerne forwarde alt mail til domnænet zz.xx videre til en Exchange der står på vores LAN...

Hvordan laver man det ???
Avatar billede herlock Nybegynder
26. februar 2003 - 11:57 #1
Udover at forwarde port 25 fra internet til DMZ- server og tillade port fra DMZ-server til intern exchange server, mangler i bare:

http://www.linuxjournal.com/article.php?sid=4241
Avatar billede herlock Nybegynder
26. februar 2003 - 11:58 #2
og så skal port 25 selvfølgelig også lige virke den anden vej :)

Overså lige det var 2 vejs komm.
Avatar billede kubrick Nybegynder
26. februar 2003 - 12:45 #3
dette hjælper min ikke....
Avatar billede mfalck Praktikant
26. februar 2003 - 23:33 #4
hvis i vil bruge postfix så skal i benytte jer af transports
I laver en fil i /etc/postfix (eller hvor den nu ligger) kaldet for transports
som indeholder:

domæne.dk          smtp:[exchange serveres ip]

(de firkantede parantser forhindrer at serveren forsøger at slå ipadressen op via dns).

husk at køre: "postmap hash:transport"

i main.cf skriver i:
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport

Det skulle gerne løse det.
Avatar billede mfalck Praktikant
26. februar 2003 - 23:33 #5
der skal sikkert også en postfix reload til ...
Avatar billede langbein Nybegynder
26. februar 2003 - 23:49 #6
Begge mail serverne kjører med den samme eksterne ip ??
(Eller er det mulig å la dem ha to forskjellige eksterne ip ??)
Avatar billede langbein Nybegynder
26. februar 2003 - 23:52 #7
Svaret til mfalk ser riktig ut. (Uten at jeg kjenner postfix.) Så ikke dette svaret.
Avatar billede kubrick Nybegynder
27. februar 2003 - 08:31 #8
Må IMAP kører ???
Avatar billede mfalck Praktikant
27. februar 2003 - 08:35 #9
æh imap har ikke rigtigt noget med dette at gøre så det kan det sagtens.
Avatar billede mfalck Praktikant
27. februar 2003 - 08:41 #10
det jeg mener er at det kun er SMTP protokollen som det har med at gøre her og postfix er ligeglad med IMAP
Avatar billede mfalck Praktikant
28. februar 2003 - 14:44 #11
kom det til at spille ?!?!
Avatar billede langbein Nybegynder
28. februar 2003 - 18:40 #12
mfalck -> Hvordan er det egentlig med Postfiks er den enkel og grei og sette opp og konfigurere ? Anbefales den ?? Bruker selv sendmail og den er vel nermest et h... ¨sette opp. Kjører på den annen side veldig stabilt og bra når den først er i gang. Hvis man skal prøve noe annet enn sendmail er Postfiks da tingen og det man bør satse på ??
Avatar billede mfalck Praktikant
28. februar 2003 - 23:28 #13
langbein> ja - postfix er lavet som et sikkert og letkonfiguretbart alternativ til sendmail (af  Wietse Venema - hvis det siger dig noget). Den er selvsagt ret let at konfigurere og kører ret stabilt og virtuelle domæner og aliaser er trivielle at sætte op. Jeg har ikke fortrudt skiftet til postfix (har selv prøvet qmail udover sendmail også). Jeg ved ikke hvor godt den skalerer - men den kan køre op mod en ldap/mysql database.
Avatar billede langbein Nybegynder
02. marts 2003 - 01:40 #14
mfalck -> Takker for tipset. Med andre ord på tide å teste litt .. :-)