Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 22:38 Der er 28 kommentarer og
6 løsninger

jeg græder mig i søvn i nat

hejsa - jeg har lige været ude at køre mig en tur med en computer og bum bummelum - pludselig sender den ikke noget signal igennem skærmkortet - så skærmen er sort. Man kan høre at computeren starter rigtigt op - Dog giver den ikke nogen hyletoner - men det mener jeg aldrig at den har gjort. skærmen får strøm kan man se. Det ser dog lidt mærkeligt ud da den straks bliver grøn og ikke som den plejer efter de 10-15 sekunder der plejer at gå før der kommer kontakt til computeren. nå men jeg prøvede at resete BIOS\'en ved at hive batteriet ud - det er selvfølgelig rimeligt omsomst når jeg slet ikke kan komme i kontakt med BIOS\'en. men hvad pokker et eller andet skal man jo prøve - Jeg har også prøvet at gå alle stikkene igennem - men jeg er ikke sikker på at jeg gør det systematisk nok så det jeg sprørger om er om der er nogen der har et fif til en fejlløsning i denne retning
på forhånd tak
Denboj
(jeg ved at i siger at jeg skal gå stikkene igennem LOL)
Avatar billede LNG.DK Novice
06. november 2000 - 22:43 #1
Jeg kan kun anbefale at pille alt ud på nær ram og processer, og derefter boote op. Hvis det lykkedes skal du dernæst sætte skærmkort i, og boote. Dette skal gøres med alle kort et af gangen.

På den måde kan du lette finde fejlen.
Held og lykke  :-)

/diggs
Avatar billede parazite Nybegynder
06. november 2000 - 22:43 #2
*ae-ae* Såså lille pus... nu ikke græde... det skal nok gå - vil du have din rangle? :o)

1: Tryk alle kortene ekstra godt i.
2: Lån et grafikkort og se om det virker.
3: Sæt skærmen til en anden computer og se om den virker.
4: Vend tilbage hertil! :o)

- Parazite
Avatar billede grunken Nybegynder
06. november 2000 - 22:44 #3
Jeg ville nok gå stikkene igennem

-Grunken
Avatar billede s Nybegynder
06. november 2000 - 22:44 #4
Jeg havde et lignende problem, og det viste sig, at det var CPU\'en der havde revet sig delvist løs.

Så prøv lige at checke om den sidder helt i...
Avatar billede grunken Nybegynder
06. november 2000 - 22:47 #5
Som de andre siger noget må have løsnet sig under transporten.....!

eller osse har puteren været skide kold da du tændte den i din varme stue = kondens

-Grunken
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. november 2000 - 22:50 #6
Hej...
Jeg har været ude for det samme, og det viste sig at være et stykke metal, der er foran slots\'ne som var røget ned på selve flash-bios chippen og kortsluttede noget. Det betød et nyt bundkort til lille Simon.. Øv øv.. (Det drejede sig henholdsvis om en gammel Socket7 maskine med 300 mhz, så den fik jeg hurtigt solgt ;))

/vh
Simon
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 22:50 #7
diggs// alt på maskinen er onboard - men måske jeg alligevel på en eller anden måde kan hive tingene ud.

parazite -
1) jeg har trykket på alt - overvejede at tage en hammer i min desperation.
2) grafikkortet er onboard - jeg ved ikke om man kan omgå det ved at putte f.eks. et tnt2 PCI grafikkort i ?
3) skærmen virker - jeg har prøvet tre forskellige skærme

grunken // god idé

S// måske har du fat i noget der - jeg synes nemlig at det så ud til at blæseren sad en kende skævt
Avatar billede parazite Nybegynder
06. november 2000 - 22:52 #8
Er overbevist om at du kan omgå dit onboard grafikkort ved at sætte et andet på. Prøv det! :o)
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 22:53 #9
nomiz - jeg tror ikke at der er noget der har kortsluttet bundkortet - jeg kan ikke umiddelbart se hvad det skulle have været - men det er da en mulighed øv øv øv hvis det er det

grunken - jeg har tænkt på det med kondens men jeg tror det ikke - jeg var godt nok hurtig til at gå igang efter at jeg stillede op - men computeren er kun blevet transporteret i 5 minutter
Avatar billede grunken Nybegynder
06. november 2000 - 22:56 #10
denboj

starter den dit styresystem op ???

-Grunken
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. november 2000 - 22:58 #11
/denboj
Min gjorde præcis det samme.. Ingen aktivitet fra skærmkortet, og alle slots var døde.. Den talte dog ram (?!)

/vh
Simon
Avatar billede nathan Nybegynder
06. november 2000 - 23:01 #12
Du kan sagtans sætte et andet grafik kort i og prøve den!
husk at \"disable Graphic card on board\"den i biosen. og evt. kig efter om der en jumper skal også sættes!

held og lykke..
/nathan
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 23:01 #13
grunken og nomiz - det virker altså som om at den starter op som den skal - man kan se at signalerne kører - først til tastatur - så til cd rom og så videre som den nu engang skal.
Avatar billede parazite Nybegynder
06. november 2000 - 23:07 #14
denboj : Det er vist TEMMELIG sikkert, at grafikken er smuttet. Har du et ekstra grafikkort?

nathan : Lidt et problem det med BIOS, når han ikke kan se hvad han laver... ;o)

- Parazite
Avatar billede nathan Nybegynder
06. november 2000 - 23:08 #15
parazite> oh ya... det glemte jeg lige.. lol
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 23:09 #16
yepper - jeg tror egentligt bare at jeg må tage kampen op med min skruetrækker og skille skidtet af og samle det en gang til
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 23:11 #17
jeg har vist nok mulighed for at smække et andet grafikkort i - vist nok et eller andet s3 virge ting - det må jeg lige prøve engang også for en god ordens skyld
Avatar billede parazite Nybegynder
06. november 2000 - 23:12 #18
denboj : He, S3 Virge sparker! :o)
Avatar billede cyberm Nybegynder
07. november 2000 - 17:30 #19
Havde du skærmen med på turen ??
Avatar billede denboj Nybegynder
08. november 2000 - 01:24 #20
cyberm // nej det var den ikke - og jeg har prøvet med andre kabler så det er heller ikke det
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 19:31 #21
hejsa - der er nu sket en udvikling - Jeg er på arbejde igen og har fået fat i et s3 virge grafik kort som jeg har puttet i den pågældende computer. Dette giver rent faktisk et skærmbillede. Men men men - desværre låser den inden at jeg kan nå at hoppe i BIOS.

Ved første start sagde den

\"Cmos battery low\"

-og i de efterfølgende har den sagt.

\"cmos Checksum bad\"

Så siger den F1 for setup - men den låser også så det er ikke en mulighed.

Der kommer nu en BIOS hylefejlmeddelelse - først to hurtige og så en lidt efter.

BIOS batteriet har været ude så det kan være det der er  smuttet - hjælp hjælp hjælp

pointene er sat op
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 19:35 #22
ved sluk tænd siger den \"cmos battery low\" - og ved genstart sigder den \"cmos checksum bad\" opdagede jeg lige - kan være den lige skal have lov til at stå i et par timer og lade ?
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 19:45 #23
jeg gad sateme godt at jeg kunne komme til at skille den skide agp port ad - men den sidder fuldstændigt vanvittigt
Avatar billede s Nybegynder
09. november 2000 - 20:08 #24
Prøv lige at checke at din CPU sidder ordentligt i, igen.
Især hvis det er en Pentium (hvis den sidder på et kort)
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 20:17 #25
det er en amd k6 - men køleren sidder ihvertilfælde pilhamrendes skævt
Avatar billede 011268 Nybegynder
09. november 2000 - 20:22 #26
hvor gammel er din pc?
måske er din batteri opbrugt,
derfor disse feglmedelser.
Avatar billede denboj Nybegynder
09. november 2000 - 21:00 #27
s// nu pillede jeg blæseren af - cpu\'en sad egentlig ok - men blæseren sad fuldstændigt vanvittigt som jeg sagde tidligere - nu sidder den godt - jeg har fået s3 virge kortet ud - og nu er kan jeg få samme meddelelse frem på det gamme onboard grafik skod - så billedet er sikret. Det store spm. er bare om computeren er blevet brændt af at stå uden blæser ? ? ? ? ? ?

011268// computeren er en 1 år gammel k6-2 af ubestemt kvalitet. Jeg har haft batteriet ude - så det kan være at der er sket et eller andet i den process
Avatar billede denboj Nybegynder
10. november 2000 - 17:46 #28
HJÆLP
Avatar billede scoredyr Nybegynder
10. november 2000 - 19:35 #29
Bare til en orientering!
Har du skiftet dit batteri?
Her du prøvet at trykke den arm ned der holder batteriet på plads?
Avatar billede kurtj Nybegynder
11. november 2000 - 02:11 #30
denboj> nyt batteri,stille bios på default indstillinger.
Avatar billede denboj Nybegynder
11. november 2000 - 16:44 #31
problemmet er nu løst - det var et kombo problem
1. blæseren var gået løs og er rettet
2. der var på ilustrationerne på toweret byttet rundt på illustrationerne til mus og tastatur - jeg havde altså sat tastaturet i musens stik og omvendt.

Jeg snakkede med ham der havde samlet computerne i første omgang. Han havde haft det samme problem LOL.
Avatar billede nathan Nybegynder
11. november 2000 - 17:49 #32
denboj> takker for pointerne, godt du fik den til virker :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
11. november 2000 - 17:52 #33
nathan// yepz - det er jeg også rimelig tilfreds med - det var lidt tragisk at skulle sige til dem jeg arbejder for at jeg havde ødelagt en com fordi jeg havde den med i min bil
Avatar billede parazite Nybegynder
12. november 2000 - 02:24 #34
denboj : *LoL* Jaja... sådan kan det jo gå! ;o)