Avatar billede marisse Nybegynder
26. februar 2003 - 10:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af W32/MSInit.B

Hejsa

Jeg har en bærbar som har fået virus W32/MSInit.B og mit antivirusprogram (Panda Platinium 6.0) kan ikke få bugt med virussen. Er der nogen der kan hjælpe mig med et removal tool? Tak!!

Marisse
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. februar 2003 - 10:22 #1
Avatar billede marisse Nybegynder
26. februar 2003 - 10:31 #2
Tak - havde godt set den før, men er bare ikke helt klar over hvad det er jeg skal gøre med "specified engine and DAT files". Tror jeg har brug for at få det i lidt mere nærværende termer...men er det mon muligt?

Marisse
Avatar billede jefa Nybegynder
26. februar 2003 - 10:41 #3
Her står det beskrevet rimeligt godt. Der er endvidere et yderst godt link i bunden, som vi af en eller anden åndsvag grund ikke må linke til her på eksperten.

http://www.f-secure.com/v-descs/bymer.shtml
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 12:02 #4
Det tør jeg godt. Programmet er freeware og hedder F-PROT og kan hentes her: http://www.avirus.dk/startf-prot.htm Der er en udførlig dansk vejledning. Du skal bare have to disketter klar. Programmet scanner for ca.55.000 vira fra dos.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2003 - 12:03 #5
Så må vi bare håbe din HD er Fat og ikke NTFS.*S*
F-Prot er genialt.*S*
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 12:09 #6
Hvis du kører NFTS kan du desværre ikke bruge F-PROT
Avatar billede marisse Nybegynder
26. februar 2003 - 14:25 #7
Hmmm...afslører måske meget om min manglende viden, men hvordan finder jeg lige ud af om det er fat eller ntfs? (og _er_ det ikke fat hvis jeg kører win98?!?)
Avatar billede jefa Nybegynder
26. februar 2003 - 14:28 #8
Hvis du kører Windows 98 er det fat og F-Prot vil virke fint.
Avatar billede marisse Nybegynder
26. februar 2003 - 14:28 #9
Hey - held dum er jeg vist ikke alligevel. Har selv fundet ud af det...:)
Avatar billede jefa Nybegynder
26. februar 2003 - 14:34 #10
Det er sgu' da positivt :)
Avatar billede jefa Nybegynder
26. februar 2003 - 14:43 #11
Hmmmm.
Avatar billede marisse Nybegynder
26. februar 2003 - 14:50 #12
ok - sorry jefa. skulle vist have delt point mellem jer hvis det er det du hmmm'er over....undskyld er bare ret ny herinde...
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 15:54 #13
Avatar billede marisse Nybegynder
26. februar 2003 - 17:14 #14
Først - tak summer - justice must be..
F-prot fjernede virussen, men når jeg opstarter maskinen nu, får jeg en besked om at C:\WINDOWS\sp.dll ikke kan importeres. Har kørt scandisk og der er ingen fejl. Nogle tips?
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 18:37 #15
Hvilken windows har du? filen sp.dll er ikke en jeg har i windows 98se
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2003 - 18:51 #16
Fundet her:
http://www.newbie.org/help/messages/3884.html
sp.dll is spyware:
goto Start>Run>
type MSCONFIG
go to the STARTUP tab, look for this line:
sps regedit c:\windows\sp.dll
Uncheck that box and see if that fixes your problem.
Hent Ad-aware her:
http://download.com.com/3000-2144-10045910.html
Avatar billede marisse Nybegynder
26. februar 2003 - 19:06 #17
TAK! den fungerer helt uden problemer nu...
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2003 - 19:13 #18
Godt.*S*
På Lørdag kommer der en dansk side op om spyware , virus og trojanske heste.
Den er lavet af en af de virkelige eksperter på området , nemlig Perhaps , der er bruger herinde.
www.spywarefri.dk
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 23:10 #19
fromsej, det var et fint link og et godt initiativ af perhaps, især for os halvgamle der har lidt svært ved det engelske ;-)