Avatar billede tjelum Nybegynder
26. februar 2003 - 02:23 Der er 7 kommentarer

Australsk telefonnetværk, dansk XP og manglende klartone!

Hej.
Jeg har netop sendt min søster til Australien. Smart var jeg da jeg
fintunede den med alle nødvendige programmer til brug under
specialeskrivning. Dum finder jeg ud af jeg er, når Australien er så
IT-mæssig stenalder som man kan være.

Det viser sig at de benytter modem som adgang til internettet.
Nu er problemet så, at ligemeget hvor meget jeg forsøger at guide
hende, lige lidt klartone får hun. Der er installeret dansk
styresystem på den (XP). Den er indstillet til at bruge australske
indstillinger under Country.

Er der en eller anden smart indstilling, der giver gør at modemet kan
indstilles til at benytte det australske telefonsystem?

Hun har smidt den ned til den lokale IT biks i Adelaide, som nu, lige
nu, er igang med at konvertere styresystemet på den. Det mener de vil
hjælpe. Jeg er nu langt fra sikker.

Maskinen er en IBM Thinkpad X20 med indbygget MiniPCI 3com 10/100
netkort og 56.6 modem.

Har du en eller anden idé om hvad man kan foretage sig eller har du brug for flere informationer, så skriv
endelig løs!!

Mange hilsner og på forhånd tak.
Avatar billede scb Praktikant
26. februar 2003 - 07:49 #1
Tja.. Nu kender jeg ikke de Australske telefonstik, men det kunne jo være at der simpelthen ikke er forbindelse, hun bruger sikkert et overgangsstik af en eller anden slags.
Kan hun hører at der kommer klartone når modemet løfter røret af?
-SCB
Avatar billede tjelum Nybegynder
26. februar 2003 - 08:45 #2
Hej SCB.
Hun bruger ingen overgangsstik. Det er et helt almindeligt RJ11 stik de benytter. Den får ikke klartone når opkald forsøges påbegyndt, og det er det der er problemet.
Det 3com der er installeret i hendes maskine, skulle være det samme modemtype der benyttes WW af IBM, så det skulle være kombatibelt med deres system, men der er én eller anden lille smart indstilling, som jeg sikkert har overset...

MH Jakob
Avatar billede scb Praktikant
26. februar 2003 - 08:48 #3
For lige at forstå det rigtigt, så er der ikke klartone når man løfter et telefonrør af i Australien ?
-SCB
Avatar billede tjelum Nybegynder
26. februar 2003 - 08:55 #4
hehe, jo det skal der være. Men den når aldrig til at kunne lave et ordentligt løft af røret, idet computeren er indstillet til at lave et Danmark løft, og den skal indstilles til at lave et Australien løft.
Der skal være en klartone, hvis den indstilles korrekt :)
Avatar billede scb Praktikant
26. februar 2003 - 09:12 #5
Er der forskel på et DK og et Australien løft ??
Da den aldrig kommer til at løfte røret af, lyder det mere som en driver til modemet.
Jeg har oplevet flere gange med XP og modem, at ligemeget hvad fejlen er, f.eks slukket modem, så melder XP at der ingen klartone er, så jeg tror ikke at det har noget med det Australske telenet at gøre.
Men mere selve installationen af modemet.
-SCB
Avatar billede tjelum Nybegynder
26. februar 2003 - 09:30 #6
Det skulle fungere korrekt. Dog, dum som jeg er, regner jeg med at de har LAN. Det har de IKKE, så derfor er vi igang med en vild analog farce.
Til tider skal man tilføje en streng under advanced. Det kan være X0, X3 eller en anden AT kommando.
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. april 2003 - 00:22 #7
Det er ikke bare fordi der skal trykkes "0" eller andet for at ringe op?