Avatar billede stooz Nybegynder
26. februar 2003 - 01:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

for få point i 3dmark 2001

Jeg har lade mig høre at man nemt skulle kunne få over 10000 points i 3dmark 2001 med mit hardware..Problemet er bare at jeg kun får ca 8800.. Har installeret den nyeste driver 41.09 HJÆLP!

p4 2.5ghz
1000 ram
g-force4 ti4800
120 gb hd
winXP
Avatar billede nicofrench Nybegynder
26. februar 2003 - 02:58 #1
brug en af de senere 3d mark teste, som er optimeret til senere ankommet hardware.
Avatar billede kadann Nybegynder
26. februar 2003 - 09:59 #2
Du skal ikke kun opdatere din driver til dit grafikkort..

husk også at installere drivere til dit bundkort, sæt din AGP-port til max hastighed i BIOS'en, samt sæt AGP-aperture size til halvdelen af hvad du har af RAM i din maskine.. og load optimal settings i din BIOS.

Nu skal jeg ikke kunne sige om Windows XP også får hastighedsforøgelse af en installation af den seneste servicepack, som Windows 2000 gjorde, men det er nok også en god idé at opdatere XP, bare for at være på den sikre side.

Og til sidst.. alle de programmer du har kørende i baggrunden kan også æde en del af din CPU-tid og RAM.. sammen med de services som XP også kører i baggrunden.. prøv at gennemgå dem for at se hvilke du kan undvære, eller bare slå fra mens du kører 3D Mark.
Avatar billede kadann Nybegynder
26. februar 2003 - 10:17 #3
Hov.. glemte lige en ting.. point i 3D Mark er jo en relativ ting..

hvis du tester i 1600x1200 med alt smidt på, så vil du jo selvfølgelig få lavere score end hvis du kører 1024x768 med standard settings.
Avatar billede krusell Nybegynder
26. februar 2003 - 11:03 #4
For at optimere din maskine mest muligt, skal du begynde helt fra bunden.
Først installeres XP, dernæst installere du chipsset drivere. Derefter installer du skærmdrivere og andre drivere, der nu er brug for. Og så Service Pack.
Og så defragmentere og lukke ALT andet end 3dmark ned når du kører det.
Men hvis dine spil kører ordenligt. Er det så ikke lige meget om du får over eller under 10.000? (nej, det ved jeg godt det ikke er, men skulle alligevel lige ud med det :)

krusell
Avatar billede pentium4 Juniormester
26. februar 2003 - 11:14 #5
krusell og alle andre -> Kan I ikke lade være med at underskrive jer nederst i jeres indlæg. Der er jo ingen grund til at det skal fylde mere end højest nødvendigt - Mange gange er det 2 linier mere end nødvendigt, når i laver en tom linie inden navnet.  Navnet kan man jo normalt se ude til venstre.
Avatar billede kadann Nybegynder
26. februar 2003 - 12:44 #6
krusell -

er det ikke lidt overkill at bede manden om at geninstallere windows? hvis man rydder lidt op og installerer nye drivere, så burde man da kunne opnå et god resultat alligevel.. desuden er det jo også de færreste der kun installerer windows og drivers, og derefter begynder at spille, uden at røre ved noget andet.
Avatar billede krusell Nybegynder
26. februar 2003 - 17:20 #7
Nej, tror jeg bliver ved med, at underskrive mig. Men kan da holde mig til, kun at gøre det, når jeg nøjes en et indlæg, som kommentar til et evt. allerede besvaret spørgsmål eller som sidste indlæg.

Oj jo, det er overkill. Men nu beder jeg ham ikke direkte om, at geninstallere maskinen. Jeg forklarer ham bare, at for at få en helt optimeret maskine, skal man altså starte helt fra når man installere første gang.
Det sidste du skriver, er jeg ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad du mener.
Jeg mener jo ikke, at han KUN skal have windows og så drivere. Men bare, at når han kører 3d Mark, skal han lukke alt ned. Så vidt det er muligt.

krusell

(Jeg synes nu altså ikke, at der er noget i vejen for, at der kommer lidt mellemrum, imellem indlæggene)
Avatar billede stooz Nybegynder
26. februar 2003 - 19:01 #8
Hmm tak for hjælpen anyway..Mine spil kører fint nok med max fps og det hele men man vil jo også gerne have en ordentlig score i 3dmark, for så er man jo helt sikker på det er sat perfekt op :)