Avatar billede mckring Nybegynder
25. februar 2003 - 21:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kommasepareret fil indeholdende Valutakoder F.eks. DKK Danske kr.

Er der nogen der kan henvise til et sted på nettet hvor jeg kan finde enKommasepareret fil indeholdende Valutakoder F.eks. DKK Danske kr.

Det skal gerne være et sted, hvor jeg formentlig kan finde en opdateret version om et år. Lande opstår jo, og valutaer forgår.

Koderne skal indlæses i en database, der kører på MS SQL Server. Det skal være med danske tekster, og hvis filerne også fåes på andre sprog er det en fordel.

Det skal selvfølgelig også helst være gratis, så www.iso.org er ikke det rette sted.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
25. februar 2003 - 22:37 #1
der er flere muligheder, hvad skal du bruge det til ??
Avatar billede mckring Nybegynder
25. februar 2003 - 23:01 #2
Det skal bruges i et økonomiprogram, hvor brugerne skal vælge de forskellige valutakoder i en combobox.

Den kommaseparerede fil, skal indlæses i en tabel i MS SQL databasen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. februar 2003 - 00:05 #3
http://www.oanda.com/convert/classic , denne kan rippes :O)
eller måske : http://www.oanda.com/channels/business/FXCSV.shtml

eller måske denne her hvis du kan importere xml, der er xsd med, så det burde være relativt nemt :O)
http://www.unece.org/etrades/unedocs/repository/codelists/xml/CurrencyCodeList.xsd

Hvis du er mere på den end med på den, så kunne jeg da godt fixe det for dig, men giv det lige et forsøg først...

Håber du kan bruge det.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. februar 2003 - 06:26 #4
http://www.xe.com/iso4217.htm

Jeg har ydermere en txt-fil liggende (; separeret), så hvis du smider en mailadresse, kan jeg sende den. Den er dannet ud fra ovenstående link ved at kopiere det over i Excel og eksportere.
Avatar billede mckring Nybegynder
26. februar 2003 - 17:49 #5
I skal nok få point begge to, men hvad med en dansk udgave, findes det ikke?

Det med at lægge mailadresse, er det ikke ulovligt i henhold til brugerbetingelserne?

Jeg sender dig en sms med min mail-adresse.

Efter søgning på De gule sider, og Danmarks Statistik (som ikke vil kendes ved dig), kan jeg konstatere at dit navn er ret unik.

Tak for hjælpen.
Avatar billede mckring Nybegynder
26. februar 2003 - 17:53 #6
Benny, det er første gang jeg accepterer svar, så jeg troede at man kunne acceptere to svar på en gang.

Jeg har oprettet spørgsmålet igen, så du kan få point.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. februar 2003 - 22:16 #7
Mit navn er rimelig unikt, det vil jeg medgive. Jeg er dog blevet kontaktet af en, som søgte en med samme navn.