Avatar billede star-design Nybegynder
25. februar 2003 - 20:40 Der er 11 kommentarer

Private mapper...

Hej,

Jeg har 4 brugere på min pc (én til hvert familiemedlem). Jeg har flyttet stien til de enkelte brugeres dokumentmappe til et andet drev, og har herefter gjort de enkelte brugeres dokumentmappe privat (så min lillebror f.eks. ik ka komme ind i min).

Siden da har jeg formatteret min computer og lagt et image ind, som var blevet taget efter jeg havde gjort mapperne private. Nu er det store problem, at alle brugere bliver nægtet adgang til mapperne. også den de burde have adgang til. Alle min dokumenter ligger i mappen, og denne harddisk indgik ikke i formateringen... Disse dokumenter skal reddes....

Nogle der kan hjælpe?????
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. februar 2003 - 20:41 #1
Du skal bare logge ind som Administrator, så kan du
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 20:42 #2
log på som administartor, gå ind i egenskaber og tag fat i fanebladet "sikkerhed" tryk på avanceret og vælg fanebladet ejer. her skal du give mappen den rigtige ejer igen, så burde det virke :)
Avatar billede star-design Nybegynder
25. februar 2003 - 20:55 #3
ok...det lyder lovende... men hvor ska jeg klikke på egenskaber??? er ikke helt med???
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. februar 2003 - 20:56 #4
Højre klik på mappen du ikke kan komme i og der er en "egneskaber"
Avatar billede star-design Nybegynder
25. februar 2003 - 21:02 #5
ok, jeg går ind på min anden harddisk. Når jeg klikker på egenskaber på den mappe jeg ik kan komme ind i, er der flg. faneblade: "Generelt", "Deling" og "tilpas". Den eneste der er noget der hedder avanceret under er "Generelt"... Under "Deling" kan jeg ingen ting...????
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. februar 2003 - 21:03 #6
Men du skulle gerne kunne komme ind i den nu? Kan du ikke det? Du kan bare gøre så du bagefter kan få adgang til den med anden bruge.
Er du logget ind som administrator?
Avatar billede star-design Nybegynder
25. februar 2003 - 21:05 #7
ja, jeg er logget ind som administrator. men jeg kan stadig ikke komme ind i dem og jeg har ikke det faneblad der hedder´"sikkerhed" ; "avanceret" ???

mystisk...
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 21:07 #8
du skal op i mappeindstillinger og slå "brug simpel deling" fra
når du er i en mappe går du op i tools (kan ikke huske hvad den hedder på dansk)->mappeindstillinger->vis->fjern hakket i "brug simpel deling" (nederst).

så skulle "sikkerhed" og "avanceret" gerne dukke op :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. februar 2003 - 21:07 #9
Ja, det lyder mystik. Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig videre:(
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 23:36 #10
For at få indstillingen sikkerhed skal du have NTFS drev.
1.Det får du ved at converte dit drev convert C: /fs:ntfs , hvis du har dit OS på c:
2. derefter sikkerhed-avanceret-sikkerhed-og sæt persmissions=adgang
3. er det ikke nok skal du tage ejerskb over mapperne under sikkerhed-avanceret "take ownership" nu skal du kunne
Avatar billede alrua Nybegynder
26. februar 2003 - 07:16 #11
erm, dannyboy: han har vel ntfs hvis han ikke kan få adgang til mapperne... :P