Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 20:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

lav en quiz på en hjemmeside

Hej...

Jeg vil gerne vide hvordan man laver sin egen quiz på en hjemmeside.
Og jeg bruger microsoft frontpage.
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 20:37 #1
så bliver du nok nødt til at lære et serverside scripting sprog som fx PHP.

Find en webserver hvor PHP er understøttet (fx frip.dk som er gratis) og læs nogle tutorials på www.webcafe.dk - så kan du selv lave din quiz bagefter...du kommer ikke langt med m$ frontpage, så skal du hellere finde en ude i byen :)
Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 20:49 #2
hmm. jeg bruger en af Chiche servere...
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 20:50 #3
så har du højst sandsynligt adgang til PHP :)
Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 20:56 #4
ja
Avatar billede pafach Nybegynder
25. februar 2003 - 20:57 #5
Prøv: http://javascriptkit.com/script/cut180.shtml
Hvis du ikke har brug for selv at vide, hvad dine gæster har svaret i din quiz.

/Palle
Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 20:58 #6
min server ligger på cliche server jeg skulle bare lige huske hvad det var den hed...

og der har jeg 100mb
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 20:59 #7
så kan du nok godt regne med at du har php

hvis du vil være sikker kan du skrive det her (og intet andet) ind i en tekstfil og kalde den .php til sidst (sørg for at vælge "alle filer" som filtype hvis du bruger notesblok):

<?php phpinfo(); ?>
Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 21:12 #8
hvor henne???
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 21:14 #9
lav en fil der hedder noget med .php (med den linje i) og upload den til dit webhotel...gå så ind på siden vha. din webbrowser og se hvad der sker :)
Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 21:20 #10
ok så kom der alt muligt op
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 21:22 #11
ok, så har du PHP :)
bare gå i gang med tutorials på webcafe.dk og lær dig at lave en quiz :)
Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 21:25 #12
hmm hvor står det der om quizen
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 21:29 #13
der står ikke noget specifikt om en quiz...du skal lære at bruge en mysql-database og hvordan du bruger den...så kan du nemt strikke en quiz sammen :D

hvis det er for stor en mundfuld kan du jo kigge på pafach's forslag, men det er en dejlig ting at kunne kode noget php hvis du skal lave hjemmesider...du kan lave så mange nifty ting :D
Avatar billede radar_15 Nybegynder
25. februar 2003 - 21:56 #14
nu vil jeg bare sige 1000 tak for hjælpen ;)

--- LUKKET ---
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 22:01 #15
selv tak da :)