Avatar billede dvan Nybegynder
25. februar 2003 - 19:08 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Tv kort ?????

Hejsa...
Jeg har tængt mig at købe et tv kort, og jeg har fundet disse 3:

1: TerraTec Cinergy 600 TV (http://www.terratec.net/ttdk/default.htm)
2: Pinnacle PCTV Pro
(http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=103&Langue_ID=7)
3:HERCULES Smart TV Stereo
(http://europe.hercules.com/read.php?id=500&PHPSESSID=b2593bf38c5bf14839c70ac6809abeea)

Men jeg er i den syvende himmel... jeg aner ikke hvad jeg skal gå efter :)
Så er der nogen der kan komme med et lille fif og eller egne erfaringer kunne det være sejt...

Jeg har fundet ud af at Pinnacle´s kort ikke virker til alle motherbords og mit er ikke på den liste der er på deres side... men hvis det kun virker på de kort der er på den liste må man håbe de tjæner penge på andet end deres tvkort, da den godt nok er lille :)

Og det kort fra TerraTec har en programerbar fjernbetjening hvilket jeg synes er et godt + men jeg ville da kunne forestille mig man måske også kan med dem der er med til de 2 andre kor !
Please jeg har brug for hjælp :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. februar 2003 - 19:13 #1
Jeg har kun hørt godt om "TerraTec Cinergy 600 TV" bortset fra der i starten skulle være en fejl med skrattende lyd som nu er rettet.
Og mhv. fjernbetjening skulle der være problemer med at man ikke måtte trykke på knappen i længere end et sec. for så registrerer den det som flere tryk, men der er nok en tilvændingsag:o} og jeg kan sige jeg var selv ved at købe kortet fra TerraTec, men har desværre ikke så mange penge:(
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. februar 2003 - 19:15 #2
hmm www.edbpriser.dk er vist nede, men du kan gå ind under tv-kort og læse andres meninger om det, der er en hel del.
Avatar billede mcjensen Nybegynder
25. februar 2003 - 19:29 #3
Her er et link til en nyt tvkort.

Udtagelse fra pc-files.dk:

Her er så et review på Leadteks Winfast TV2000 XP Deluxe, som ligner et rigtigt godt TVkort, til pengene! (549 kr, hos shg.dk)

Iamnotageek.com har som "overall score" givet kortet 4½ ud af 5 stjerner. Præciseret var den dårligste rate 4 stjerner til hardwaret, som jo også må siges at være til at leve med....

Der medfølger et aldeles brugervenligt software, med masser af justerings muligheder. f.eks kan man på radiotuneren indstille via autotune, eller selv stille frekvensen i decimaler af 0.05mhz.

http://www.pc-files.dk/?id=711&menu=nyheder&url=http%3A%2F%2Fwww.iamnotageek.com%2Fmodules.php%3Fs%3D95a1e92d6507466139f26ce6046058a3%26name%3DReviews%26rop%3Dshowcontent%26id%3D44%26page%3D1

Dette kort kan faktisk alt det man har brug for, og så koster det heller ikke den vilde bondegård...
Avatar billede lap Nybegynder
25. februar 2003 - 21:56 #4
tv2000XP kan anbefales. Der er kun mono-lyd fra tv, men det må man leve med.

Dscaler understøtter kortet, som kan ALT omkring justeringer - desuden er fjernbetjening understøttet af girder - og så kan du fjernbetjene hvad-son-helst - også winamp osv.
Avatar billede dvan Nybegynder
25. februar 2003 - 22:08 #5
ok der fik du mig lap
Dscaler og girder er det programer eller hvad ???
Avatar billede lap Nybegynder
25. februar 2003 - 22:12 #6
Dscaler er (nok) det bedste program til tv-kikning. ALLE indstillinger kan justeres - herunder de justeringer der ofte skal til ved tilslutning til projektor osv.

www.girder.nl er det ultimative fjernbetjeningsværktøj. Hvis du nu får en fjernbetjening til din computer - hvorfor så ikke bruge den til noget mere end til tv/radio? Girder giver dig muligheden for at fjernstyre hvad du kunne tænke dig - også via internet hvis du skulle have lyst.
Avatar billede lap Nybegynder
25. februar 2003 - 22:14 #7
og så føler jeg mig lidt snydt - jeg gav 599,- for mit kort :-)
Avatar billede dvan Nybegynder
25. februar 2003 - 22:38 #8
Lap er du sikker på det ikke er i Stereo http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=340046&kat=
Avatar billede lap Nybegynder
25. februar 2003 - 22:43 #9
Hvis du kikker på leadtek's hjemmeside, så skriver de kun "FM stereo" - og jeg læste en anmeldelse et eller andet sted som også fortalte, at det var eneste minus.

Dog er der et minus mere - den medfølgende software understøtter ikke tekst-tv - det gør så dscaler.
Avatar billede dvan Nybegynder
26. februar 2003 - 11:30 #10
Hmmm ville ellers gerne have noget i streo :) bliver mere og mere lun på TerraTec Cinergy 400 TV da det er ret billigt og er med stereo.... Radio er ikke så vigtigt for mig...
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. februar 2003 - 11:38 #11
Jeg har også kun hørt godt om cinergys kort:o)
Avatar billede dvan Nybegynder
05. marts 2003 - 10:30 #12
Jeh har i dag fået mit cinergy kort så det blev det... :) mange tak for gode indlæg og ideer...