Avatar billede draeber Nybegynder
25. februar 2003 - 18:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Pris for system???

Vi er nogle datamatikerstuderende, som har udviklet et system til brugerundersøgelser.
Systemet består af to dele, en besvarelsesdel(WEB) og en administrationsdel(Applikation).

Nu har vi så fat i en kunde, som er interesseret i produktet. Det har indtil nu taget 9 mandeuger at udvikle systemet til, hvor det er nu. Vi regner derudover med omkring 6 mandeugers arbejde, for at færdiggøre systemet, med de ting, som vores evt. kunde gerne vil have med.
Hvilken pris, mener I vil være rimelig?
Avatar billede gusse Nybegynder
25. februar 2003 - 18:50 #1
tjaaa hvad koster andre lign systemet ?
Avatar billede cpufan Juniormester
25. februar 2003 - 19:22 #2
det er jo også et spørgsmål om det har taget jer så lang tid, fordi
i først skulle lære programeringen, hvor lang tid ville det f.eks. tage
en person som bare kan det "pis"
Avatar billede articfruit Nybegynder
25. februar 2003 - 19:27 #3
Hvad vil I ha i timeløn, så er det vel ikke så svært at komme med et godt bud!?
15 uger * 5 dage * 400 kr excl moms. = 30.000 kr. excl moms. Nu kommer det jo så nok også lige lidt an på hvordan jeres system ser ud, er det dokumenteret godt, er det GENNEMTESTET, og ligesom "cpufan" påpeger, er det noget der ville tage ligeså lang tid for proffesionelle? Et mere rimeligt bud fra mig vil nok ligge på omkring 10.000 - 15.000 kr.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
25. februar 2003 - 20:37 #4
en lille kommentar fra mig..

Hejsa Draeber,

Jeg har lavet et system der er magen til, hvor du kan importere emner som du kan sende mail ud til, brugerne kan selv oprette sig, og u kan sætte nye brugerundersøgelser op. etc etc.

Jeg udviklede det for et konsulent hus der betalte lige i omegnen af 30.000,- danske kroner. Det lyder måske ikke af meget, men lad mig lige sige at de sælger det videre til deres kunder og vupti så falder der lige 15.000,- danske kroner ned i foret til mig, ganske uden at røre en finger.

Så det jeg vil sige er at i kan sælge det videre, og så lave en aftale om lincens til jer for hver enkelt solgt system.

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede draeber Nybegynder
02. marts 2003 - 11:21 #5
>>dr-kermit Bliver der så solgt nogen videre systemer, som du får licens af? eller? Jeg tror ikke at vores kunde er med på den idé, men bare for at vide det alligevel. :-)
Det skal også lige siges at systemet selvfølgelig veldokumenteret og også testet inden vi afleverer det...
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
02. marts 2003 - 20:57 #6
Hej igen draeber,

Jeg sælger ca. 4-5 licenser om året, og det er jeg ganske tilfreds med...

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede toctoc Nybegynder
10. april 2003 - 12:55 #7
Hej Draeber,

Jeg er enig med gusse i at det er vigtigt at have afsøgt markedet for mulige konkurrenter. Analysere disse konkurrenters features samt øvrige karakteristika herunder pris, forhandling mv. Herudover skal i selvfølgelig ha' markedsført det overfor en kundegruppe, hvem tror i har det behov. Som jeg hører og læser hvad du siger, savner systemet meget før det kan sælges. Med mindre i har en eller flere professsionelle med på holdet, tror jeg ikke i skal sætte næsen op efter særligt mange penge. Som en af de andre nævner kan et lille demosystem formentlig laves af en prof på en dag. For at færdiggøre det med design osv. skal der nok bruges yderligere 4 uger.

Da i allerede har fat i en kunde, synes jeg at i skal analysere hvad den pågældende kunde har brug for og skal bruge systemet til og sætte prisen derefter.

Et umiddelbart gæt hvis det er en stor kunde, ville være 12.000,- plus betaling pr. aflagt time til opsætning og tilretning. Sørg for at have retten til koden og til at videresælge jeres program til andre.

Hvis han vil købe retten til videresalg, så skal jeres pris ligge godt under hvad han kan få kodet det til hos en proff. Mit bud er ca. 25.000,- (en prof ville forlange mellem 50 og 100.000 for at programmere det op fra bunden.

Hvis det er en lille kunde så halver prisen.

Husk i skal ikke tage udgangspunkt i den tid i har brugt. Det der kunne være godt er hvis i kan få jeres kunde til at anbefale jer til andre, og at i kan bruge ham i reklamer mv.

Håber det kan bruges?

Mvh. TocToc
Avatar billede draeber Nybegynder
05. maj 2003 - 10:10 #8
>toctoc og
>dr-kremit
Kan I ikke lægge et svar, så fordeler jeg pointene.
Salget er ikke blvet til noget, men jeg synes at jeg fik nogle gode svar.
Avatar billede toctoc Nybegynder
05. maj 2003 - 10:25 #9
Hej Draeber,

Som sagt så gjort

:-)
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
05. maj 2003 - 11:47 #10
Ligeså herfra ;)

Kenneth Nielsen
Avatar billede draeber Nybegynder
05. maj 2003 - 12:11 #11
>toctoc det var ikke et svar du fik lagt! :-)
Avatar billede toctoc Nybegynder
05. maj 2003 - 12:13 #12
Dette var et svar

:-)