Avatar billede tnla Mester
06. november 2000 - 20:02 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Startmenu

Når jeg tænder min PC dukker en startmenu med seks tilstands-valgmuligheder op, som skal besvares inden 30 sek. Jeg vælger Normal, men har også prøvet andre. Men mit spørgsmål er: hvordan får jeg PCen til at springe denne startmenu over og starte med at vise Skrivebordet?
MVH Thomas
Avatar billede handmade Nybegynder
06. november 2000 - 20:12 #1
Jeg har ikke 98 installeret lige nu, men jeg mener du kan fravælge dette i start-kør-msconfig..
Gennemse fanebladene efter dette
Avatar billede andmar Nybegynder
06. november 2000 - 20:13 #2
Hvis computeren er blevet lukket forkert ned, kan
det være denne menu kommer frem. Kør scandisk
i windows og husk at luk computeren rigtigt.

Martin
Avatar billede tnla Mester
06. november 2000 - 20:40 #3
Tak, jeg prøver så snart jeg kommer hjem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. november 2000 - 21:53 #4
Hvis du har flere \"hardware profiler\" ....

Well, højre-klik på Denne Computer -> Hardware profiler og slet dem du ikke skal bruge.
Men det er nok ikke det som er tilfældet.

Er det nogle af disse menupunkter som kommer?

Normal
Fejlsikrettilstand
fejlsikrettilstand med netværksunderstøttelse
Dos-prompt
Dos-prompt til fejlsikrettilstand

Eller noget i den stil ..... ?

Avatar billede Slettet bruger
06. november 2000 - 23:35 #5
Min PC\'er havde samme ide tidliger, men så var der en dag en der sad og tjekket min Bios op og siden har den ikke gjort det, men hvor han lavede ændringer det ved jeg ikke, men det er det samme som en automatisk F8 i opstartfasen.
Avatar billede snowfox Nybegynder
07. november 2000 - 10:54 #6
1) MSCONFIG følger ikke med i WIN95, det virker med du skal have det fra en 98 pc eller evt. fra M$

2) Læs her:
http://www.regedit.com/detail/96.html
Der står hvordan du enable menuen, så kan du vel også slå den fra

held og lykke

Kristian
Avatar billede gipsi Nybegynder
09. november 2000 - 10:56 #7
Man fjerner skrivebeskyttelsen i filen Msdos.sys
os hvis der ikke står bootmenu=0 så skriver man det og skrivebeskytter Msdos.sys

Ps. hvis der står bootmenu=1 rettes det til bootmenu=0
Avatar billede tnla Mester
10. november 2000 - 15:30 #8
Jeg kørte msconfig og fravalgte det dér. Tak for alle øvrige foreslag også.
MVH Thomas