Avatar billede mirakulix Nybegynder
25. februar 2003 - 13:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Messenger

jeg har hentet og installeret msn mesenger 5.0, og regnede sådan set med at den selv fadt ud af der lå en tidligere versiom på min maskine men det gjorde den altså ikke...
og nu kommer spørgsmålet så for hvordan får jeg afinstalleret mesenger < 5,0 ordentligt
Avatar billede lumse Nybegynder
25. februar 2003 - 13:05 #1
Så vidt jeg ved, er det to forskellige programmer.

Messenger <5,0 er sikkert et windows standard program, som du skal fjerne fra din windows installation (under kontrolpanel)

Messenger 5.0 er et alm. program.

MVH
Lumse
Avatar billede mirakulix Nybegynder
25. februar 2003 - 13:07 #2
nej nej det er bare fordi det er en tidligere version end 5.0 af mesenger som jeg ikke kan fjerne fra kontrolpanelet og som umiddelbart heller ikke har nogen afinstallationsfil
Avatar billede lumse Nybegynder
25. februar 2003 - 13:09 #3
Den ligger ikke under Add/Remove Windows Components el. l.
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 13:09 #4
Jeg går ud fra du kører WinXP...
Smut ned i Start --> Kør og skriv
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Så burde den være fjong, og du kan installere MSN 5.0 igen
Avatar billede vest7 Nybegynder
25. februar 2003 - 13:17 #5
du kan gå ind i kontrol panel og trykke på tilføj/fjern programmer, vælg så messenger og tryk fjern, hvis det er xp ligger den i windows programmer
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 13:21 #6
vest7: Som standard er Messenger skjult for afinstallering i fjern-programmer og under windows-programmer, så enten skal man fjerne "hide" ud for Messenger i den fil, som definerer hvilke programmer der er installeret - eller lave det lille trick med at eksekvere advpack.dll, som kan køre Messengers afinstallationsscript
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 13:21 #7
Som standart i XP, selvfølgelig
Avatar billede vest7 Nybegynder
25. februar 2003 - 13:33 #8
øhh ikke i windows 98, det gør den ikke her, det ser sådan ud (hvordan kan jeg vise jer billede..)
Avatar billede mirakulix Nybegynder
25. februar 2003 - 13:34 #9
jeg har XP tak og der er Messenger ikke synlig
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 13:40 #10
vest7: Jeg glemte at skrive i XP :)
Når man installere XP, installere man samtidig desværre også Messenger, som kan være en pain in the *ss, hvis man ikke gider bruge det
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 13:40 #11
mirakulix: Har du prøvet at køre
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 13:41 #12
.. (fortsat fra før):
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede mirakulix Nybegynder
25. februar 2003 - 13:42 #13
har fået det til at virke TAKKER... jeg brugte databug første foreslag TAKKER
Avatar billede vest7 Nybegynder
25. februar 2003 - 18:20 #14
okay det var jo godt...