Avatar billede k3ymaster Nybegynder
25. februar 2003 - 11:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

X-Chat 2.0 memory leak

Hejsa,

Jeg har lige installeret X-Chat 2.0, og har problemer med dens forbrug af hukommelse. Den ser ud til at allokere mere og mere hukommelse som tiden går, og efter et par dage, så er den oppe på at bruge omkring 1GB hukommelse. Dette kan jo ikke være helt rigtigt, så jeg vil lige høre om noget er stødt på noget lign.

Jeg har søgt på Google etc., og det eneste jeg er kommet op med er at det muligvis har noget med themes at gøre, men jeg har forsøgt at ændre themes uden held :(

Håber at nogen kan hjælpe ;)
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 11:59 #1
Jeg har hørt rygter på om, at dette skulle kunne ordnes med en patch (uofficiel), som jeg ikke har kunne finde... Men hvis jeg tilfældigvis falder over den, skal jeg gerne poste den her.
Hvilke flags konfigurerede/compilede du med?
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
25. februar 2003 - 12:03 #2
Jeg installerede bare rpm-pakken via den sædvanlige rpm -Uvh <pakken>
Avatar billede databug Nybegynder
25. februar 2003 - 12:05 #3
Okai - men ellers prøv at spørge i #xchat på chatjunkies.org (eller hvor de nu holder til) - de må næsten kunne hjælpe.
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
25. februar 2003 - 16:59 #4
Jeg har desværre ikke kunne få hjælp nogle steder, så jeg valgte at køre memprof på xchat, og fandt ud af at Xft var den skyldige. Efter en update til version 2.1, så er der ingen memory leak :)