Avatar billede fordfairlane Nybegynder
25. februar 2003 - 11:53 Der er 1 løsning

Angiv parameter til en genvej

Hejsa....

I Windows98 kunne man i en genvej sætte et ? efter navnet på bat fil når man så klikede på genvejen kom der en box frem hvor man kunne skrive et eller andet. Findes der noget tilsvarende i Windows 2000

/Ford
Avatar billede larildsen Nybegynder
25. februar 2003 - 13:12 #1
Det du efterspørger er IKKE en Win98 feature, men en feature i den kommando fortolker Win98 anvender pr. default, nemlig command.com.
W2K anvender pr. default cmd.exe der ikke har denne feature.
Hvis du IKKE i din .bat fil har W2K specifik syntaks (og det har du sikkert ikke, ellers ville du nok have anvendt en .cmd fil :-)  ), kan du lave din genvej sådan:

COMMAND /C <Navn på .Bat fil> ?