Avatar billede corneliues Nybegynder
25. februar 2003 - 00:18 Der er 8 kommentarer

spil cd på pc'eren

Hej eksperter

Jeg har købt den nye cd med Poul Krebs og vil egentlig gerne hører den på arbejde på min pc men den vil ikke spille på en pc'er.

Kan jeg gøre noget derved ?
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 00:37 #1
næh...
hvis cd'en er kopibeskyttet (som det lader til her) kan du ikke gøre andet end at nøjes med at spille den på en cd-afspiller...
Avatar billede oniel Nybegynder
25. februar 2003 - 06:38 #2
Det er lovligt at omgå kopisikringen for at kunne HØRE musikken på cd'er.
Det er her afgørende at musikker stadig befinder sig på det OPRINDELIGE lovligt indkøbte medie.

Dette kan gøres med forskellige crack af kopibeskyttelsen.

Der hersker vist lidt uenighed om, hvorvidt det er lovligt her på Eksperten at hjælpe til dette - derfor vil jeg ikke hjælpe med link til sådanne - men prøv at søge på kopibeskyttelse på en af søgemaskinerne.

ps. Det er så også et spørgsmål om du må/har lyst til at lægge sådan et crack på en firmapc! ;)
Avatar billede jones_net Nybegynder
25. februar 2003 - 09:05 #3
Skiven er kopibeskyttet - har den selv.

Jeg har været udsat for at man i enkelte tilfælde kan smide CD'en i drevet og genstarte maskinen... Jeg har ikke selv prøvet med Krebs nye...

Men hvis du fremover vil slippe for problemer, så skal du undgå at købe skiver med det lille grå/hvide logo på forsiden, hvor der står noget med "will not play on PC and Mac". Det står et eller andet sted på forsiden at coveret.

Hvis du derimod ikke kan spille den i din stationære DVD afspiller, så er det et helt andet problem, og så er går diskusionen på, om du kan få pengene tilbage, da den ikke lever op til dine forventninger...

/J
Avatar billede zenze Nybegynder
25. februar 2003 - 21:56 #4
Slut dit stereoanlæg til dit lydkort:
1. Line out på lydkort til Playback Tape på forstærker.
2. Line in på lydkort til Record Tape på forstærker.
Du kan så optage til harddisken (What U Hear) og lave din egen CD - hvis det er det du vil.
Avatar billede zenze Nybegynder
25. februar 2003 - 21:58 #5
Undskyld, det er Line in du skal optage fra i stedet for det i parantes!
Avatar billede corneliues Nybegynder
25. februar 2003 - 22:31 #6
Hej Zenze
Det lyder som en mulighed. Jeg skal altså slutte mit stereoanlæg til min pc men hvad mener du med playback tape på forstærkeren ?

Ps til I andre - Jeg er altså ikke så meget ude på at starte et brænderi af cd'er. Jeg vil bare gerne kunne hører f.eks. Poul Krebs - som jeg har betalt 150 kr, for (pissedyrt) og så kan jeg ikke engang hører den på min pc. - Når nu kæresten optager stuen og jeg er forvist til mit arbejdsværelse vil jeg gerne bare høre min EGEN cd.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 22:35 #7
Playback tape er det samme som Tape Out på forstærkeren , altså det stik du forbinder til din båndoptagers Rec in.*S*
Avatar billede alrua Nybegynder
26. februar 2003 - 07:15 #8
du må gerne bryde kopibeskyttelse, så længe du kun vil HØRE cd'en - dvs. ikke noget med at kopiere mp3-filer etc...