Avatar billede nicklasb Nybegynder
24. februar 2003 - 21:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skift workgroup

Hvordan kan jeg via en DOS-promt eller et andet program skifte min WORKGROUP??
Jeg har tænkt mig at lave en .bat-fil hvor jeg kunne ligge det ned i, så den kunne startes automatisk når computeren starter. Et program lavet til det er derfor også fint nok. Bare noget der starter og lukket ned igen automatisk :).. Ideen var så at forindstille den ønskede gruppe. Det med at få den til at passe med hvilken IP der er på computeren, finder jeg selv ud af..

Skal bare bruge en kommando?
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2003 - 22:05 #1
hmm... det er noget med programmet NET... prøv at gå ind i en dos-promt og skriv

NET HELP

så kan du se hvad NET kan... det kan bl.a. oprette netværksdrev... og man kan se sin arbejdsgrupe. så jeg tror det må være der man ændre det...

Morten
Avatar billede dach Nybegynder
24. februar 2003 - 22:26 #2
Skriv NET HELP GROUP
Du vil sansynligvis få en fejl der skriver:
'Denne kommando kan kun bruges på en windows-domainkontroller'
hvis du ikke har sådan en fætter, er du doomed. Så kan det kun rettes manuelt, dér hvor det er opsat.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
24. februar 2003 - 22:27 #3
har jeg prøvet.. men kunne ikke lige finde noget..

Jeg fandt NET GROUP.. Denne kommando kunne ikke kørers hvis man ikke benytter domænecontroller.

Jeg fandt også en der hed NET config workstation. Her kan jeg SE at jeg ligger i gruppen WORKGROUP. Men hvordan kan jeg endre det??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
24. februar 2003 - 22:28 #4
kommentaren var til dea_pg..
Men hvis ikke jeg kan gøre det sådan, må der vel være et program der kan gøre det for mig..
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 22:28 #5
Prøv at skrive NET /? , så får du nogle muligheder.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
24. februar 2003 - 22:32 #6
er står de samme :)

Skriver dem da lige:

[ ACCOUNTS | COMPUTER | CONFIG | CONTINUE | FILE | GROUP | HELP | HELPMSG | LOCALGROUP | NAME | PAUSE | PRINT | SEND | SESSION | SHARE | START | STATISTICS | STOP | TIME | USE | USER | VIEW ]

Hvilken kunne hjælpe på det??
Avatar billede julieh Nybegynder
25. februar 2003 - 13:01 #7
Har du prøvet at skrive net help group  ?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
27. februar 2003 - 16:10 #8
julieh-> Ja.. men den har vist mere noget med hele netværket at gøre. Altså med at tilføje brugere til nettet osv. Hvad ville du gøre i net group?? altså for at skifte arbejdsgruppen?
Avatar billede julieh Nybegynder
28. februar 2003 - 09:59 #9
hmm, jeg tror desværre at du har ret.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
18. april 2003 - 14:51 #10
jeg fandt aldrig rigtig ud af det.. så jeg har bare droppet den ide..
men jeg lukker igen.. :)