Avatar billede chanfan Nybegynder
06. november 2000 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exchange sender ikke med det samme

Under \"queues\" i \"Internet Mail Service\" bliver \"outbound messages awaiting delievery\" fyldt op hvis en person sender ud til en hel liste af mailadresser, 20-30 stk. Der kan gå op til flere timer før køen bliver tømt. De står alle som PENDING. Hvis mails bliver sendt fra klienterne en af gangen er der ingen problemer.
Hvordan løser jeg problemet? Er der nogle værktøjer i Exchange til at fejlfinde dette?
Avatar billede chanfan Nybegynder
06. november 2000 - 16:16 #1
Det er en Exchange 5.5 (SP3) på en NT4.
Avatar billede schubert Nybegynder
06. november 2000 - 16:59 #2
Du skal lige skrive din oplysningerne på et stykke papir, så du har dem - for løsningen på dit problem er at du re-installerer din Internet mail connector.

Enkelt og lige til

Husk SP3 igen, efter installationen.
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
06. november 2000 - 18:40 #3
Er det kun mails ud af huset, eller gælder det også de interne?
Avatar billede schubert Nybegynder
06. november 2000 - 19:22 #4
Hvormange interne mail bliver lige sendt via Internet mail Connector, ???????????
Prøv lige at læse spørgsmålet igen,  Claus
Avatar billede chanfan Nybegynder
07. november 2000 - 12:57 #5
Schubert:\\>Har du erfaring for at det sker tit? Og ved du hvad det skyldes?

Interne mails fungerer samt inbound.
Avatar billede schubert Nybegynder
07. november 2000 - 23:24 #6
Ja, jeg har et mindre computerfirma der stor set ikke laver andet end MS-SmallBusiness Server, der som bekendt indeholder Exchange 5.5

Jeg har bøvlet en del med exchange det seneste års tid.

Men mange problemer med mails ind og ud bliver løst af at re-installere mailconnectoren.
Avatar billede schubert Nybegynder
08. november 2000 - 09:19 #7
takker , men virkede det ????????