Avatar billede homiejohn Nybegynder
24. februar 2003 - 20:55 Der er 2 kommentarer

spm. om brænder

Hej eksperter!!

Er der nogen der ved om en Philips 48·16·48 brænder kan kobles på en Compaq Presario 5840?? Jeg har nemlig haft nogle problemer med det og ville lige vide om jeg skal få pengene tilbage eller prøve en ekstra gang.

                          HomieJohn
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 20:57 #1
Den skulle gerne kunne køre på din. Hvad sker der? har du jumpet den rigtig
Sidder den først på kablet skal den stå til "primary master"
Øverst på kablet "secondary slave"
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2003 - 21:35 #2
geforce3 => slave/master har INTET med kabelposisionering... ;) lad os sige du har 2 * HDD, den ene er OS disk, og en anden Storage disk... så skal du lave din OS disk master... LIGE MEGET HVOR den sidder på ledningen... det er som man lige lyster med placeringen... ;)

MEN, til brænder/CD spm'et... så vil jeg nok side at CD skal være master... da det jo er denne man skal tage kopien fra... ;) (og husk ikke at lave noget ulovligt ;)
HVIS du kun skal have et drev, så er det jo sagt med sig selv... så skal brænder være master...

Morten