Avatar billede mrj615 Nybegynder
06. november 2000 - 16:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

send email til database

Hej allesammen,
Kan det lade sig gøre at en bruger sender en email til en database... (fra brugerens eget email program)? Og i så fald... hvordan gør man?

/mrj
Avatar billede walbum-data Nybegynder
06. november 2000 - 16:13 #1
Du har mulighed for at kigge direkte i en mailfolder hvis du kører med Access 2000. Derfra kan du - via en tilføjelsesforespørgsel hente data ind i din database. Hvis du benytter Access 97 skal du have en tilføjelsesprogram for at få samme funktionalitet.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger omkring denne løsning, så skriv.

Igen et svar fra www.Walbum-Data.dk
Avatar billede mrj615 Nybegynder
06. november 2000 - 16:28 #2
ja... jeg kludere i det idag det var ikke meningen jeg ville have accepteret endnu...

Jeg vil nemlig gerne have uddybet hvordan jeg kigger i en mailfolder fra Access 2000... jeg kan nemlig ikke finde denne funktion.

Jeg skal have følgende felter i databasen:

From
Dato
Subjekt
Besked

/mrj
Avatar billede walbum-data Nybegynder
07. november 2000 - 08:08 #3
Ikke noget problem.

Du har åbnet din database og står så du kan se dine tabeller.
Tryk højre museknap og vælg sammenkæd tabeller.
Vælg Filtype Outlook
Så vælger du den mappe som du skal bruge (f.eks. Indbakken). Tryk på næste. Tryk på udfør.
Nu kan du læse fra din indbakken - og eventuelt slette mails i indbakken. Du kan dog ikke via denne metode redigere i dine mails fra Access. God fornøjelse.

Igen et svar fra www.Walbum-Data.dk