Avatar billede rasmus156 Nybegynder
24. februar 2003 - 20:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

connection

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg connecter til en sql2000 server fra en anden sql server. Maskinerne sidder lige nu på samme hub, hvor jeg sagtens kan browse mig vej frem til maskinen. Men jeg kan ikke eks. skrive \\ip-adressen\sqlserveren. Og det er vel sådanne man gør, når serverne kommer til at stå i hvert sit netværk på et senere tidspunkt?
Avatar billede somaliomar Praktikant
24. februar 2003 - 20:23 #1
Kan du bare skrive serverens navn?
Avatar billede rasmus156 Nybegynder
24. februar 2003 - 21:03 #2
Jo det kan jeg godt lige nu, men havd skal jeg så gøre, når den ene server forlader mig og jeg skal connecte til den, når den er i et andet netværk ??? så skal man vel bruge en eller anden form for notation med ipadressen, og det er det som jeg ikke en gang kan få til at virke på mit lan
Avatar billede somaliomar Praktikant
24. februar 2003 - 21:27 #3
Du skriver da bare IP-adressen på den computer serveren er installeret på...
Avatar billede rasmus156 Nybegynder
24. februar 2003 - 21:33 #4
Men hvordan er notationen, ved eks. registrering i Enterprise Manager : \\ip adresse eller ip-adresse ??? Lige meget hvad jeg gør, så kan jeg ikke "snakke" med den, men jeg kan godt pinge maskinen, og jeg kan også sagtens få serveren frem i dropdown boxen??
Avatar billede somaliomar Praktikant
24. februar 2003 - 21:47 #5
Prøv xxx.xxx.xxx.xxx,1433

Hvis du vil connecte vha. af kode, kan du skrive:

oConn.Open "Driver={SQL Server};" & _
          "Server=xxx.xxx.xxx.xxx;" & _
          "Address=xxx.xxx.xxx.xxx,1433;" & _
          "Network=DBMSSOCN;" & _
          "Database=myDatabaseName;" & _
          "Uid=myUsername;" & _
          "Pwd=myPassword"

xxx.xxx.xxx.xxx = IP-adressen
1433 = standard porten
Avatar billede rasmus156 Nybegynder
24. februar 2003 - 22:08 #6
hvis jeg åbner min epm, og vælger registrer ny server og skriver 192.168.100.2,1433 , så virker det ikke. Jeg får sammen resultat i query anayseren. Vælger jeg dropdown boxen så virker altting som det skal. Hvad søren gør jeg galt ??? Tak for hjælpen indtil videre, jeg er dog først tilbage i morgen aften igen.
Avatar billede rasmus156 Nybegynder
25. februar 2003 - 09:28 #7
lad mig prøve at skrive det lidt mere præcist hvad det er jeg søger. Hvad er notationen for at registrere en sql2000 server i epm, som står i et andet netværk? & kan man bruge samme notation, når maskinerne står lige ved siden af hinanden i samme hub ??
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. februar 2003 - 12:53 #8
For at kunne gøre det du ønsker skal du starte Client Network Utility og tilføje IP-adressen på den computer SQL Server ligger på. Derefter kan du registere serveren i Enterprise Manager...
Avatar billede rasmus156 Nybegynder
25. februar 2003 - 15:38 #9
interessant. Jeg går ud fra at det er under "alias", hvor jeg taster serverens ipadr/portnummer ind. Når jeg gøre det også går over på min "client", og vælger drop downboxen, så kommer serverens alias også frem, men jeg kan stadigvæk ikke connecte til den. Jeg brugere sa brugeren.
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. februar 2003 - 22:12 #10
Hmm... Har du kunnet logge ind før?
Avatar billede rasmus156 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:55 #11
Jeg har sat 2 nye servere op på mit arbejde, på nyt hardware, og lur mig, da jeg skrev \\ip-adr\sql srv navn i aliaset, så virker det.. Nu glæder jeg mig til at komme hjem og prøve det på mine maskiner derhjemme. Mange tak for hjælpen, og din tolmodighed..
Avatar billede rasmus156 Nybegynder
26. februar 2003 - 09:58 #12
hvordan er det nu lige jeg giver dig pointene, når du ikke har svaret som et svar ?????
Avatar billede somaliomar Praktikant
26. februar 2003 - 09:58 #13
Nu har jeg svaret :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
26. februar 2003 - 18:12 #14
Tak for points...