Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
24. februar 2003 - 20:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er den for varm ??

Hej

Jeg er i tvivl om min AMD Athlon XP 2100+ er for varm. Jeg er ikke interesseret i at overclocke, men tænker på noget mere ventilation, hvis den er for varm. Jeg har kun ventilation på processoren.
Den er 80-82 C, når den har arbejdet i nogle timer. Er det for varmt ??. Hvilken temperatur skal den ligge på ??.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
24. februar 2003 - 20:23 #1
Den ligger i den høje ende.
Min XP2000+ ligger på norm. 48grader og max. 54grader.
Det er med en Silent Viking køler og 1 stk 80mm kabinetsblæser.

Prøv at pille en side af kabinettet,og så se om ikke den falder en del i temp..
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 20:38 #2
Det er ALT for varmt, i følge http://users.erols.com/chare/elec.htm står CPUen af ved 95°. Der må være et eller andet helt galt.
Hvilken køler sidder der på ?
Falder temperaturen hvis du piller siden af kabinettet og hvor meget ?.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
24. februar 2003 - 20:42 #3
>wOOt< Min gamle AMD K6/2 var oppe på 114grader, og den kørte stadig fint bagefter (kabel der stoppede blæseren, opdagede det 1 time efter).
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
25. februar 2003 - 09:24 #4
Tak for svarene, jeg prøver nogle flere blæsere. rs2000 får de 30 point fordi han var hurtigst, men i andre skal også ha' tak.