Avatar billede roo104 Nybegynder
24. februar 2003 - 16:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oracle Portal

Jeg er lidt i et dilemma. Jeg ville gerne lege med Oracle Portal, men det kræver så vidt jeg kan se oracle databse, oracle infrastructure og oracle portal.
Jeg har en gammel server, dual PII 350 med 640 mb ram som jeg installede det på men den nupper over 1 gb ram så det duer ikke.
Er det muligt at have databse og infrastructur på server og selve portal'en på min arbejdsstation.
Eller er der nogle andre forslag til hvordan jeg får portal op at køre?
Bruger oracle 8.1.7 mindre ram end 9.0.1 som jeg kører med nu. Og er det en fordel at køre 9i fremfor 8?
Eller skal jeg droppe det helt og håbe at skolen kan finde ud af at installere det.
jeg har en dual PII350, 640 mb ram og en P4 2,6 512 mb ram til rådighed
Avatar billede professoren Nybegynder
24. februar 2003 - 16:31 #1
både 9i og lli kræver mere plads en 8x

Hvad med at prøvekøre "oracle developer 2000", som er gratis, og se om din system kan håndtere det? Det fylder mindre end 8i og 9i...
Avatar billede dennis.kroer Nybegynder
24. februar 2003 - 16:36 #2
Jeg,
Prøv at installere "Infrastructure" vha. Oracle9iAS installationen (det første du gør) på din PII350, gerne på Linux - SuSE SLES. Derefter din "mid-tier", Oracle Portal installation på din P4, så opnår du det bedste med det hardware du har - brug af de 2 maskiner.
Oracle Portal - skal bruge en infrastrukture base, der bl.a. indeholder SSO og LDAP, da alle Portal brugere administreres og autoriseres vha. disse komponenter. Dertil, Oracle Portal bruger infrastruktur basen som sit "repository".
Held og lykke !
Avatar billede roo104 Nybegynder
24. februar 2003 - 17:40 #3
Kan jeg nøjes med infrastruktur og portal?
Og hvor finder jeg oracle developer 2000?
Avatar billede dennis.kroer Nybegynder
25. februar 2003 - 09:16 #4
Ja, du kan nøjes med én "Infrastrukture Install" og så vælg "Portal og Wireless" installationen som mid-tier.
Avatar billede roo104 Nybegynder
26. februar 2003 - 22:01 #5
Så fik jeg det løst. Hentede 8i personal og en ældre version af portal, så nu kører det smukt, har dog et problem som jeg lige smider i et spørgsmål.