Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 15:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DNS Fejl / Netlogon

Jeg har en w2k server, som melder en DNS fejl. Jeg har ikke lige kunnet finde ud af hvordan jeg skal retter fejlen, så jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig.

Min server ”kører” AD og DNS. Dens IP får den af min Linux Router, som jeg har indtastet i dens TCP/IP.

Source: Netlogon.
Type: Warning.
Event 5781.

"Dynamic registration or deregistration of one or more DNS records failed because no DNS servers are available".

Data Bytes: 2a 23 00 00 Words: 0000232a.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
24. februar 2003 - 15:29 #1
"Dens IP får den af min Linux Router, som jeg har indtastet i dens TCP/IP"

Den må du lige skære ud i pap, for jeg forstår ikke hvad du mener !?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2003 - 15:36 #2
Du skal installere DHCP på serveren, og konfigurere den til dynamisk opdatering af DNS via Dhcp.
Den skal have ip fra dhcp og mappe records via dhcp.
Så du skal også ændre din konfig. af routeren. Er routeren bootP enabled?Har du relay agent?
Avatar billede iblarsen Praktikant
24. februar 2003 - 15:38 #3
Generelt skal servere som også kører ad og dns have fast ip adresse.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2003 - 15:38 #4
eller du skal mappe dine dnsrecords manuelt, gider du det?
prøv fra en cleint: ipconfig /registerdns
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 15:39 #5
En Windows domæne controller skal have fast IP adresse.

Læs mere om serveropsætning på http://webguider.dk/artikel.asp?artikel=w2kserver.asp
Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 15:58 #6
Det er min Linux Router, som deler ip ud på mit netværk (den kører dhcp). Min server får en fast intern ip som hedder 192.168.0.7. Jeg har indtastet de dns'er fra TDC, under TCP/IP. Den lokale DNS server har samme adresse som min ip (192.168.0.7).
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 16:00 #7
Din Win2K server skal have fast IP. Ikke noget med DHCP tildelt IP eller lign.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 16:02 #8
>Jeg har indtastet de dns'er fra TDC, under TCP/IP.

På Win2K serveren?
Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 16:06 #9
Ja unbder min win2k servers TCP/IP har jeg indtastet dns fra TDC og den faste IP.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 16:07 #10
Der skal kun stå serverens IP adresse under TCP/IP.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 16:08 #11
TDC IP adresserne skal indtastes under forwarders i Win2K DNS konfigurationen.
Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 16:11 #12
Hvis jeg skal indtaste en ip, skal jeg også indtaste dns'erne. Jeg kan kun undlade at indtaste dns'erne, hvis jeg sætter den til at hente automatisk.
Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 16:15 #13
Den ip som jeg har modtaget fra tdc, skal jeg indtaste den under forwarders i Win2K DNS konfigurationen, istedet for den lokale (192.168.0.7), som der står nu????
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 19:18 #14
Din server skal have den faste IP-adresse: 192.168.0.7 under dns skal du som primær DNS indtaste 192.168.0.7.

Under DNS konfigurationen skal du under forwarders indtaste IP adresserne på TDC's DNS servere.