Avatar billede michael7 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:16 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

30 - 40 fps med Geforce Ti 4200

Hej, jeg kører 30 - 40 fps i Counter-Strike med Geforce Ti 4200 .. hvordan kan det være, jeg kører med samme CFG som min ven, og han kører 100 .. ?? hvad kan forklaringen være og hvad skal jeg gøre får at kører 100 fps i CS!
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 15:17 #1
kører du OpenGL?
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
24. februar 2003 - 15:18 #2
Hvad er din fps_max ??  prøv at skrive fps_max "101" i consollen..
Ellers kan det være fordi du kørere i en forkert opløsning..

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 15:18 #3
fps_max 100 prøv at skriv det, kan ikke huske om det er rigitg rækkefølge, eller kan du også i egnsekaber for skærm>indstillinger>avanceret>geforce4>indstillinger for openGL>lodret synkronisering>Altid deaktiveret, kan også give 100fps
Den kan også hedde Vsync
Avatar billede kamazo Nybegynder
24. februar 2003 - 15:19 #4
Der findes mange programmer til at fixe sådan noget..
Powerstrip: http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

Du kan også inde i Egenskaber for skærm - Indstillinger - Avanceret - Geforce 4 TI og slog Vsyc fra.
Avatar billede kamazo Nybegynder
24. februar 2003 - 15:19 #5
Han skrev jo lige at han har samme CFG som hans ven, som kører med 100 fps, så det kan jo ikke være det ???
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 15:24 #6
Jeg kørte før med mellem 30-70 fps da jeg slog Vsync aka. Lodret synkronisering fra kørte den 100 hele tiden
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. februar 2003 - 15:26 #7
det kan være Xp der er låst, kan ikke huske hvorfor og hvordan man fjerner det, men.........? tror det er det! :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 15:28 #8
xp...? låst? What do you mean?
Avatar billede kamazo Nybegynder
24. februar 2003 - 15:28 #9
geforce3: Jeg kører 85 fps, da det er hvad min skærm kan klare og det er godt nok til mig.
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 15:32 #10
Mener du ikke din skærm kan klare 85hertz;)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 15:41 #11
Hvad har det med overclocking at gøre ?
Avatar billede michael7 Nybegynder
24. februar 2003 - 17:43 #12
jeg har slået VSYNC fra osv. og har installeret nyeste drivere...?
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 17:45 #13
Får du flere FPS?
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 17:49 #14
Hvilken computer har du?
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 17:50 #15
Og hvilket grafikkort
Avatar billede kamazo Nybegynder
24. februar 2003 - 19:18 #16
ja.. det vil jeg også vide så
Avatar billede spt Nybegynder
25. februar 2003 - 19:56 #17
jeg får også 85 fps, det er hvad min skærm gør og jeg kører me vsync slået til
Avatar billede martinjohansen Nybegynder
13. marts 2003 - 13:42 #18
Sry guys, men det er ik fps der giver kills men Skillllzzzzzzz :)
GG
Avatar billede p2m Nybegynder
01. april 2003 - 15:03 #19
Okay Martinjohansen, den udtalelse holder ik 100%, hvis din comp ik kører flydende, specielt i infights.
Hvis du kommer i en infight, med en skilled player, med en hurtig comp, så kan du godt pakke dit skillz væk og begynde at lede efter guldskeen.
Selvfølgelig så er der jo ingen forskel, hvis vi taler om 60fps eller 80fps, men hvis du derimod kun har 25-35 stykke, så har man en stor fordel - Kan sammenlignes lidt med en LPB vs HPW. IMO

Cheers!
Avatar billede tgv Nybegynder
01. juni 2003 - 14:09 #20
Jeg har haft det samme problem med en P4 2,0 Ghz og et GF4 Ti4200 der kørte 70 fps. Jeg har prøvet alt og kan ikke få den til at køre mere( tro mig jeg har prøvet ALT). Hvis det er INNOvision der har lavet dit GFX så tror jeg faktisk at det er dem siden at selve firmaet sutter så grumt røv!!
Avatar billede mudsteren Nybegynder
06. juni 2003 - 00:36 #21
Har i prøvet at bruge RefreshLock ( http://www.pagehosting.co.uk/rl/ ), så jeres skærme kan køre lidt flere mhz, og så er det også en god ting at slå Vsync fra som der er blevet sagt.
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juni 2003 - 00:44 #22
gå så ind i din cstrike mappe C:\spil\halflife\cstrike

find en fil der hedder = config.cfg

åben den i notepad

find den linje hvor der står = rate "(et eller andet tal )"
og erstat den med            = rate "99999.000000"

find en ny linje hvor der står cl_updaterate "(et eller andet tal )"
lav det om til  cl_updaterate "30"

det ska lige sigen at hvis du ikke kan finde de 2 linjer .. så skal du selv lave dem ( bare lav dem helt nede i bunden af config filen )

gem ændringer om så virker det
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juni 2003 - 00:44 #23
Eller prøv

  1. Højreklik på skrivebordet.
2. Vælg Egenskaber.
3. Vælg Indstillinger.
4. Klik på baren hvor navnet på dit grafikkort er.
5. Klik p å Indstillinger For OpenGL.
6. Lodret Synkronisering : Altid Deaktiveret.

Join så CS og så burde du få en del flere FPS..
Avatar billede lrd Nybegynder
06. juni 2003 - 00:55 #24
http://www.eksperten.dk/spm/286310 Mon ikke du burde kikke her
Avatar billede mudsteren Nybegynder
06. juni 2003 - 16:45 #25
lrd mht til rate kan det bedre betale sig at sætte den til 25000, og mht. cl_updaterate er det nok alt for lavt med den til 30, nu ved jeg ik hvilken forbindelse du har men hvis du feks. har 256/128 skal cl_updaterate og cl_cmdrate ca være 70-80 - jo bedre net jo højre "værdi".
Desuden er dette net instillinger, så det vil ik påvirke hvor mange fps han har, men hvordan hans ping, loss og choke er.
Avatar billede mudsteren Nybegynder
06. juni 2003 - 16:48 #26
Du kan også prøve at følge en af de utallige FPS guids der er lavet?! med andre models osv. fedespil.dk har lavet en meget god en, den er godt nok ved at være lidt gammel men den funker stadig. http://www.fedespil.dk/artikler/tweak-guide/
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 08:36 #27
Er der ved at være tid til at give feedback her!!
Avatar billede michael7 Nybegynder
28. december 2004 - 19:48 #28
lukket