Avatar billede goofy75 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DOMAIN og hjemmeside med samme navn...

altså eks. hvis jeg har et domæne kaldet test.dk og en hjemmeside kaldet www.test.dk, så kan jeg ikke se hjemmesien fra maskinerne tilknyttet domænet...
jeg har lavet en ny HOST fil i min DNS kaldet www som peger på IP nummeret...

...men det eneste jeg har fået til at virke er at ændre HOSTS filerne på alle klient maskinerne...

Hvordan kan jeg få min DNS (eller hvad det måtte være) til at gøre det automatisk?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. februar 2003 - 15:32 #1
du skal configure din forward og reverse i din dns.
normalt man kan ikke ser hjemmeside hvis den hedder det samme som domæn,inde i samme netværk eller fra maskiner der er tilknyttet domænet
prøve at skrive :
http://maskinenavn
eller
http://maskinenavn.test.dk
eller ip adressen for at ser om den virker...
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 15:34 #2
Jeg går udfra at dit Windows domæne hedder test.dk og at din hjemmeside ligger på et web-hotel ude i byen.

På din DNS server vil der være en zone der hedder test.dk der skal du lave en A-Record til www.test.dk med IP adressen på dit web-hotel.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:49 #3
hvordan og hvad??? Både i forward og reverse???

...jeg er lidt lost!
Avatar billede plasmon Nybegynder
24. februar 2003 - 21:51 #4
har samme problem, Lytter lige med.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
27. februar 2003 - 10:45 #5
Der var ingen 'kloge hoveder' som havde et svar? :(
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. februar 2003 - 13:49 #6
skal du ikke først svare på  min forslag og tpo spm !!!!!!
Avatar billede goofy75 Nybegynder
27. februar 2003 - 14:01 #7
jeg spørger jo om en lidt mere udførlig forklaring, hvor henvises der til osv?

"konfigurer din forward og reverse" ...ja, men med hvad og hvordan?

A-Record?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. februar 2003 - 14:28 #8
hvis din hjemmeside ligger på et webhotel  ude i byen, så
DNS server vil der være en zone der hedder test.dk der skal du lave en A-Record til www.test.dk med IP adressen på dit web-hotel.
dvs,

To open DNS, click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click DNS.

Open DNS.
In the console tree, click the applicable forward lookup zone.

DNS
applicable DNS server
Forward Lookup Zones
applicable zone
On the Action menu, click New Host.
In the Name text box, type the DNS computer name for the new host.
In the IP address text box, type the IP address for the new host.
As an option, select the Create associated pointer (PTR) record check box to create an additional pointer record in a reverse zone for this host, based on the information you entered in Name and IP address.
Click Add Host to add the new host record to the zone.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
27. februar 2003 - 15:35 #9
nu ligger hjemmesiden på vores lokale IIS... men jeg skal da lige prøve at se om det du skriver hjælper -tak indtil videre!!!
Avatar billede goofy75 Nybegynder
28. februar 2003 - 09:07 #10
lavede en host (kaldet www) men næææ... det virker stadig ikke :(
Avatar billede larsennet Nybegynder
12. marts 2003 - 14:11 #11
Du skal konfigurere din Forward lookup zones i din DNS

Åben DNS
Dobbelklik på servernavnet
Dobbeltklik på Forward Lookup Zones
Dobbeltklik på dit domænenavn (som er test.dk)
Højreklik i feltet til højre og vælg NEW ALIAS
I Alias name tast www
I Fully qualified name for target host tast: mailservernavn.test.dk
tryk OK og du vil nu kunne taste www.test.dk fra serveren og dine pc'er på lanet...