Avatar billede wittnezz Nybegynder
24. februar 2003 - 14:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Relative stier i Dhtml editor

Jeg har en funktion (se nedenstående) hvor jeg henter id'en fra en db og smider ind i et link i min editor. Problem er at den relative sti, som jeg smider ind, bliver konverteret til en absolut sti i editoren, og på ret så magisk vís... Jeg kan i hvert fald ikke gennemskue hvad der sker...!?!?!?!??

function dblink(on)
{
  var strText;

  doc.focus();
  var r = document.selection.createRange();
  var el = r.parentElement();

  strText = r.text;

  strURL = window.showModalDialog("insDbLink.asp");

  if (strURL) {
      // Default the TEXT to the url if non selected
      if (!strText || !strText.length) {
        strText = strURL;
      }

      r.pasteHTML('<A href="default.asp?page=' + strURL + '">' + strText + '</a>');

  }

  reset();
}
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2003 - 16:28 #1
IE vil gerne gå helt sine egne veje og kontrollere tingene 100%. Der er blandt andet også derfor, at alle tags bliver konverteret til uppercase.
Så du bliver nødt til selv at skære det overflødige fra, når du vil vise stien relativt.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
24. februar 2003 - 17:24 #2
jaah - kender selv problemet alt for godt. Det er røvirriterende :-(
Avatar billede wittnezz Nybegynder
24. februar 2003 - 17:30 #3
Så jeg kan godt holde fast i min tro om at der ikke er en "nem" løsning på dette problem...!?? Ok jamen, tak for jeres input, jeg må finde på noget smart så...!

Mvh
WittnezZ.dk
Avatar billede wittnezz Nybegynder
02. maj 2003 - 11:57 #4
Lukker