Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 14:38 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Diagram-tydning og indkøbsseddel

Hej alle.

Jeg har fundet et diagram på nettet, men kan ikke tyde det.
Jeg skal bruge en komponent-indkøbsliste.

Se diagrammet her: http://213.237.83.78/diagram.txt

P.S: Vil dette diagram fungere som beskrevet på siden??

Hilsen Elmer
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 14:44 #1
såvidt jeg ved så er det ikke lovligt at aflytte telefoner....
så må jeg spørge hvad du skal bruge det til???
Avatar billede djeclemen Nybegynder
24. februar 2003 - 14:47 #2
morten - det er lovligt hvis den anden ved man gør det..!

kan ikke se de spm. kommer elmer´s spm til gode..!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 14:50 #3
elmer> hvad er problemet, der står jo hvad du skal bruge og hvor de skal sidde, du skal blot købe et hulprint og stumerne der så skal loddes sammen og puttes ned i en boks.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 14:51 #4
Morten> Hele den diskution om hvorvidt det er lovligt kan du læse her: http://www.eksperten.dk/spm/140319

Hvis det er for meget at gå igang med, så er pointen her: http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-352.htm

/Elmer
Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 14:53 #5
retaxes: Hvad er en diodebro? Findes sådan en ikke i flere udgaver??

Jeg har før (med succes) loddet byggesæt, men er ikke på nogen måde ekspert :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 14:54 #6
prøv selv at ringe til:

Erik Frodelund
Kamsbjerghuse 15
5330 Munkebo 65 97 69 72

der står ikke om han er advokat.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 14:56 #7
en diodebro er fire ensrettere koblet sammen, du kan enten får den færdig eller købe 4 ensrettere og lodde dem sammen.

har din kone en elsker?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 14:58 #8
på diagrammet kaqn du se hvordan dioderne i broen skal vende, men køber du en færdig er der ingen problemer udover at den skal tåle mere end ringespændingen på telefonledningen, den er såvidt jeg husker på 100Volt.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:14 #9
Læser jeg det rigtigt at jeg skal bruge 3 stk BC547 ??

Og nej. Jeg har ikke en kone :-)

Jeg bliver generet af opkald midt om natten, og vil gerne ha det på bånd.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:15 #10
Vil dette diagram virke efter hensigten??

P.S: http://www.familieadvokaten.dk/Emner/110.html#Hvem svarer på spørgsmålene
Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:31 #11
Hmmm. Overvejer lige at ændre lidt på mit spørgsmål, og samtidig forhøje det til 200 point.

Er der en der kan hjælpe med at ændre dette diagram, således at jeg bare får audio-signalet ud fra telefonledningen. Jeg behøver ikke at starte og stoppe en båndoptager. Har fundet et godt program der kan optage så snart der er et signal på line-in.

(Skal jeg måske lave dette nye spørgsmål som et nyt spørgsmål ??)

/Elmer
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 15:31 #12
du skal kun bruge 2 transistorer, de kan vel koste en tier stykket.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 15:32 #13
få dig et hemmeligt nummer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 15:38 #14
i stedet for at den går til båndoptageren kan du lade signalet gå til din computer.
Lad computeren stå natten over for at optage opkald.

Der er dog en ting du skal være opmærksom på og det er at du på en eller anden måde skal løfte røret, ellers kan du ikke optage noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 15:40 #15
og når røret er løftet er der ingen der kan ringe dig op.

du kan også bruge en tjeneste fra TDC der tager imod besked.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 15:55 #16
Er det ikke transistorerne der er markeret således:

  C
B
  E

??
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 15:56 #17
joda, men jeg kan kun se 2, kigger lige en gang til.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 15:56 #18
du har ret, der er tre styks ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2003 - 15:59 #19
når personen ringer, hvad gør du så, du er jo nødt til at løfte røret eller optages der ikke noget.
Avatar billede scb Praktikant
24. februar 2003 - 16:46 #20
Det diagram dur IKKE !
Du må ikke koble noget på en telefonlinie uden galvanisk adskillelse, det er lovligt nok at optage en samtale, men det er ikke lovligt uden galvanisk adskillelse, jeg finder lige et rigtigt diagram til dig.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
24. februar 2003 - 16:48 #21
Hvis du kobler opstillingen på telefonnettet, får du besøg af Tele Danmark dagen efter, da det vil give jordfejl og skæv belastning på telefonlinien.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
24. februar 2003 - 16:50 #22
Avatar billede scb Praktikant
24. februar 2003 - 16:52 #23
Er det i øvrigt kun mig der ikke modtager mail fra Eksperten ?
-SCB
Avatar billede elmer66 Nybegynder
24. februar 2003 - 18:16 #24
Takker mange gange. Regner med at kunne få delene i Brinck ??
Avatar billede scb Praktikant
24. februar 2003 - 18:37 #25
Du burde sagtens kunne få delene hos Brinck, da ingen af dem er særlig specielle.