Avatar billede wandel Nybegynder
24. februar 2003 - 13:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Elementerne vil ikke overlappe hinanden...

Hej,

Jeg skal oprette en alm. HTML side i Dreamweaver MX, men kan ikke få billeder, tekst, tabeller eller noget som helst andet, til at overlappe hinanden!

Hvordan får jeg løst det!? Heeeelt fra bunden :)

Mvh.
Wandel
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. februar 2003 - 13:56 #1
Har du sørget for at de har forskellig z-index ???
Avatar billede wandel Nybegynder
24. februar 2003 - 14:00 #2
...he he he!? Nix! Hvor gør jeg det?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. februar 2003 - 14:05 #3
når du vælger et layer, så kan du i kontekst-boksen (der, hvor du kan give navn, position osv.) angive z-index (måske skal du "udvide" boksen til at få alle options med ...

Undskyld mit svar er lidt vagt - men jeg har ikke programmet liggende her - så det er helt ud fra hukommelse

/Søren
(hvad var det nu lige, jeg hed??) :-)))
Avatar billede wandel Nybegynder
24. februar 2003 - 14:13 #4
hey Søren

Thx!! :)

Hvis jeg f.eks. opretter en DHTML side/template, vil jeg så få flere options?

/Wandel
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. februar 2003 - 14:15 #5
(fik du det til at virke ??? )
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. februar 2003 - 14:16 #6
Hvad mener du med "flere options" ????
Avatar billede wandel Nybegynder
24. februar 2003 - 14:22 #7
...ved ikke endnu :( Har ikke DWMX på denne PC!!!

Jeg har fået oplyst at der kan være "begrænsninger" på hvad man kan, hvis man vælger HTML kontra DHTML eller asp!?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
24. februar 2003 - 14:26 #8
Har ikke arbejdet med DW MX - såå... det kan jeg ikke lige svare på...

Men jeg ligger et svar her - i tilfælde af, at du fik dine overlappende elementer til at virke
Avatar billede wandel Nybegynder
25. februar 2003 - 13:18 #9
...thx :)
Avatar billede wandel Nybegynder
25. februar 2003 - 13:20 #10
#"¤%#"...fik sendt en komment. istedet for et svar...kan du ikke svar. en gang til...sorry!!
Avatar billede wandel Nybegynder
25. februar 2003 - 13:22 #11
he he he....perfekt :) Den er skam gået igennem!!!