Avatar billede bbe1379 Nybegynder
11. august 1999 - 21:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ARRRGH - w98setup FEJL

Er der nogen, der har oplevet ikke at kunne installere win98 ligemeget hvad man gør??? (sikker t jer alle...)

Jeg prøver desperat at installere win98 på en 266 MHz maskine, men uanset hvad jeg gør kommer den med beskeden "w98setup error". Den starter installationen, og når det første Windows agtige installationsbillede kommer frem (...kopierer filer) så går den ned.

Jeg har:

Prøvet en anden CD

Pillet alt ud af maskienen

Skifetet RAM

Loadet BIOS defaults

Prøvet en anden HardDisk

Checket alle jumepere og switches

Prøvet at kopiere win98 til disken og installere fra Harddisk til "sig selv"

Checket alle kabler

Checket CPU (...den bliver ikke varm)

Fjernet alle partitioner og reformateret harddisken

Mit eneste bud er en hukommelses resistent virus.........men kan det lade sig gøre??

Hvis der ikke er nogen der har et bedre bud, så kender i måske en Virus checker, der kan køres i DOS??

HJÆÆÆÆÆLP!!!!

Avatar billede bbe1379 Nybegynder
11. august 1999 - 22:20 #1
øhhh

resistent = resident
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. august 1999 - 22:57 #2
nej, jeg tror det er dit MB eller CPU den er gal med, da det er det eneste der ikke er skiftet..
Avatar billede thoeger Nybegynder
11. august 1999 - 23:01 #3
har selv oplevet det hos en ven hvor det var MB'et den var gal med.

Lad mig gætte du har sikkert AMD??

/Thoeger
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
11. august 1999 - 23:06 #4
...ikke AMD - det er værre - Cyrix

Jeg skulle sætte maskienen op for en bekendt.

Han havde selv prøvet at installere en gammel Canon printer, men da han bootede første gang gik alt af helvede til. Jeg tilbød at installere win98 forfra.......men det gik ikke meget bedre. Det der undrer mig mest, er netop at lortet ha virket upåklageligt i flere måneder......???

Avatar billede ntmaniac Nybegynder
11. august 1999 - 23:15 #5
Det er MB'et den er gal med. og Cyrux går det ikke meget bedre =)

SKift MB'et ud og det er 100% sikkert dte virker ellers kan jeg nok få fat i en batch fil som instaleer win98 uden at man skal trykke på en eneste knap! Så det kører helt automatisk skal se hvad jeg kan klare...

//ntmaniac
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
11. august 1999 - 23:22 #6
ntmaniac>  lyder kanon!!!!!
Avatar billede kfc Nybegynder
12. august 1999 - 08:40 #7
Jeg har haft samme problem med en maskine, men jeg løste problemet ved at installere 95, og derefter installere 98 upgrade. Så kørte det bare.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. august 1999 - 09:09 #8
Prøv at installer win98 men brug alle / der er til rådighed.'
Det har løst problemet for mig på et tidspunkt !

Ikke min egen maskine !!!!!
Avatar billede doubleclick Nybegynder
12. august 1999 - 10:22 #9
Jeg har samme symptom pt. men er kommet frem til at min strømforsyning var sat forkert mht. Volt!!! Dette medfører at maskinen kører mere ustabilt, en større køler på cpuen vil kun gøre det bedre, og sidst men ikke mindst - sørg for at lave fdisk og format c: /c inden installation...
Avatar billede hanno Nybegynder
23. august 1999 - 16:00 #10
Prøv at slå Antivirus fra i BIOS...
Avatar billede fatboy Nybegynder
26. august 1999 - 17:49 #11
Jeg kender dit problem. Jeg har haft det. Hvis du skifter bundkortet, virker det. Det garanterer jeg.

Hvis du ikke vil skifte bundkortet, vil jeg foreslå først at slette CMOS. Det gøres ved at flytte en jumper på bundkortet og lade den sidde i et minut. Flyt den så tilbage. Start pc-en med f.eks. en windows opstarts-diskette eller bootdiskette og opgrader din bios. Du finder bios-upgrade på bundkortets hjemmeside. Det er vigtigt at bios-upgraden er præcis den, der passer til dit bundkort. Så kunne man selvfølgelig bruge fdisk til at fjerne alle partitioner og starte forfra med det hele. Husk at formatere efter fdisk.

Jeg har kun haft problemet een gang selv, men hørt om det flere gange.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. august 1999 - 20:22 #12
Jeg sendte maskinen til rep. (garantien galdt endnu...)

Det viste sig, at det var CPU'en der fejlede. De skiftede den, og nu ar alt skønt!!

Tak for hjælpen alligevel (selvom i ikke havde svaret)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
27. august 1999 - 22:21 #13
Indraget