Avatar billede nathan Nybegynder
06. november 2000 - 13:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

lys effect i photoshop!

jeg er ved at lave en animation med sort bagrund. der skal starte en hvid lille lys i midten. lyset blive større og større med en \"star effect\"

er der nogen kan hjælpe mig med den animation eller guide mig med hvorden jeg kan lave den i photshop/imageready.

/nathan
Avatar billede twat Nybegynder
06. november 2000 - 13:47 #1
det ville nok ikke være smart at lave det i nogen af de 2 programmer - du skal lave det i et animations program og så måske den vej konvertere det!
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2000 - 13:51 #2
Til den opgave ville jeg bruge MacroMedia Flash.
Avatar billede nathan Nybegynder
06. november 2000 - 13:54 #3
men den skal være i gif animation.
adobe imageready er et animation program.
Avatar billede nomiz Nybegynder
06. november 2000 - 13:56 #4
Gif fylder enormt meget, og det bliver ikke godt.
Brug flash istedet. Du kan downloade en demo på www.macromedia.com

/vh
Simon
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2000 - 13:57 #5
Det er MacroMedia Flash så sandelig også. Og her kan du eksportere din film som animeret GIF.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. november 2000 - 13:57 #6
byg den frame for frame. Der findes ikke en smart måde at lave den slags.

av den store endelige stjerne og byg så framesne bagfra ved at formindske stjernen med transform. Eventuel roter den x antal grader for hver frame
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. november 2000 - 13:58 #7
dog kan du hvis du bruger flash lave en tweening så du slipper for at skulle lave hver enkelt frame, men princippet er det samme, byg den færdige udgave og formindsk den til en lille prik og så tween den.
Avatar billede nathan Nybegynder
06. november 2000 - 14:00 #8
ok men jeg kender jo ikke meget til flash, hvis den kan konverter til Gif så det er jo fint!
er det nemmer at laver animationer i flash?

nomiz> jeg ved det fylder noget, men når den er kun på sort/hvid evt. med noget grå toner så fylder det jo ikke meget!
Avatar billede prodic Mester
06. november 2000 - 15:46 #9
hvis du i ImageReady laver den store \"stjerne\" først på et seperat lag og laver den lille stjerne på et andet lag, kan du få ImageReady til at tweene fra det ene lag til det andet. Du kan også selv bestemme antallet af lag du ønsker det skal foregå over. Det er faktisk ret nemt, og den samme effekt som du bruger til at tweene placeringen af indholdet i et layer. Men hvorvidt det kan lade sig gøre med dit indhold er afhængigt af hvad du mener med en stjerne.
Det er faktisk samme princip som osaka nævner bare automatisk. Og kan du ikke bruge Tween-effekten er du nok nød til at anvende den \"manuele\" metode.
Tweeneffekten virker kun på gennemsigtig baggrund, det skal du lige huske inden du går igang.
Avatar billede nathan Nybegynder
06. november 2000 - 15:51 #10
hej prodic, jeg tror jeg prøver som du selv siger!

/nathan
Avatar billede flax Nybegynder
07. november 2000 - 02:18 #11
Imageready er ikke godt til store filer! Hvis den tweeening tager for magnge frame, bliver det en ret stor .gif fil.. ikke så fedt..
Avatar billede prodic Mester
08. november 2000 - 12:41 #12
jeg kom lige i tanke om, at en anden mulig løsning var at lave den store \"lys\"-efffekt og bruge den action der følger med ImageReady der hedder Zoom in/out og se om det ikke var noget nemmere end tween tingen. Du får muligvis for mange for mange frames, men de kan jo slettes igen. Det var da et forsøg værd.
Og filen kan godt blive ret stor, som de andre også er inde på.
Avatar billede nathan Nybegynder
08. november 2000 - 14:30 #13
hej prodic> jeg har alerede lavet den med imageready. jeg har brugt zoom funktionen til den.

/nathan