Avatar billede beduin Nybegynder
24. februar 2003 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xp maskine kan ikke få adgang på NT maskine

Hej,

Jeg har en bærbar med win xp proff. som kører i et blandet miljø af win 98/NT/2000 maskiner.
Problemet er NT maskinen som jeg ikke kan få adgang til. Jeg kan kun se makinen periodisk med Windows Commander, og hvis jeg klikker på den derfra sker der intet andet end Win Commander ikke svarer og må abrydes.
Der er ingen problemer med win 2000 maskinerne.
Jeg er oprettet på NT maskinen.
Det drev jeg skal bruge på NT mask. er delt til alle.
Maskinerne er forbundet via switch.
Hvad er der galt ?
Er der nogen der kan hjælpe ?

Med venlig hilsen
beduin
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. februar 2003 - 11:15 #1
hvad sker der hvis du pinger den???
Avatar billede beduin Nybegynder
24. februar 2003 - 11:40 #2
får time out
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 12:42 #3
Jeg har erfaret at WinXP Home og NT server over hovet ikke kan finde sammen! og sådan er det bare lavet, siger Microsoft !

/vh Gregers
Avatar billede beduin Nybegynder
27. februar 2003 - 13:08 #4
hej Gregers, tak for kommentar. Jeg har har selv løst problemet midlertidligt ved at installere ipx protokol.

Også tak til zyphon.

beduin