Avatar billede per_larsen Nybegynder
24. februar 2003 - 09:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

WIN98 lang opstartstid efter install af netkort

det tager ca. 20 sek., ekstra i opstart efter at jeg har install et "BenQ" Realtek (RTL8139/810x family pci fast ethernet NIC) baseret netkort).

det diagnostiveres 100%, men er det normalt, at det skal tage så lang tid at loade drivere, eller er der noget, jeg kan gøre? (f.eks. købe et anedet evt. dyrere netkort?)

mvh. Per
Avatar billede popsy Novice
24. februar 2003 - 10:03 #1
Opstart tager længere tid, hvis der ikke er et netkabel med forbindelse til noget, sat i kortet.

Windows står og søger efter et netværk under opstart, derfor tager det længere tid.
Avatar billede robotten Praktikant
24. februar 2003 - 10:03 #2
Jep, det er 100% normalt, den står og leder efter et netværk. Mener, at de rer en måde dette kan fjernes på, så det ikke yager så lang tid. Sæger lige...
Avatar billede robotten Praktikant
24. februar 2003 - 10:04 #3
19 sek.  Too slow
Avatar billede popsy Novice
24. februar 2003 - 10:05 #4
hehe
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. februar 2003 - 10:07 #5
vælg egenskaber for netværk, så egenskaber for klientprogram til MS-netværk. vælg hurtigt logon
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. februar 2003 - 10:09 #6
ellers lav en bootlog, og download bla.exe http://www.geocities.com/Athens/Troy/6883/DownLoad/Bla.zip
den fortæller dig om det er netkort eller evt noget andet der roder i opstarten
Avatar billede per_larsen Nybegynder
24. februar 2003 - 10:19 #7
Great supersvar, og lidt ekstra point til "popsy" for den gode brug af intuition, og så "det første svar"
= nej, jeg har ikke noget tilsluttet kortet (endnu)
Avatar billede popsy Novice
24. februar 2003 - 10:35 #8
Tak :)