Avatar billede jimse Nybegynder
24. februar 2003 - 09:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiere shares over på ny filserver

Jeg har en "gammel" filserver der er blevet for lille og har fået en større. Det spørgsmålet går på er om der er en måde hvorpå man kan kopiere shares og rettigheder med når man skal flytte det hele. (Jeg ved ikke ret meget om det selv).
Avatar billede dinkie Nybegynder
24. februar 2003 - 09:37 #1
Avatar billede venturer Nybegynder
24. februar 2003 - 09:51 #2
Hvis det er meningen at du vil flytte al data rub og stub fra den gamle til den nye, OG du ikke vil benytte den gamle server mere, kan du jo bare flytte disken over i den nye server.

På den måde kan du undgå arbejdet med at flytte en masse data, og evt. ny data kan sagtens blive placeret på en ny disk.
Avatar billede jimse Nybegynder
24. februar 2003 - 09:58 #3
>venturer problemet var netop at den gamle var for lille (også diske)
>dinkie jeg prøver at se på artiklen og ser om den kan bruges i win2k
Avatar billede jimse Nybegynder
24. februar 2003 - 10:14 #4
>dinkie, det ser ikke ud til at w2k kender scopy kommandoen (jeg ved ikke hvilken der evt. kunne bruges istedet).
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. februar 2003 - 11:14 #5
hvis du bare vil flytte det HELE over på en større disk. Ville jeg anbefale dig at ghoste disken. Og så indlæse det på den større harddisk bagefter.....
Avatar billede jimse Nybegynder
24. februar 2003 - 11:24 #6
>zyphon, desværre er det ikke helt så nemt, fordi der sidder 8 diske i maskinen.
Avatar billede dinkie Nybegynder
24. februar 2003 - 11:32 #7
scopy er ikke native. Skal downloades eller tages fra et Resource Kit...

Prøv at søge på Google efter filen hvis du ikke har et Resource Kit..
Avatar billede greybear Nybegynder
28. februar 2003 - 22:49 #8
Her er beskrivelsen for Xcopy under Win2000: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b323007