Avatar billede uffekat Nybegynder
24. februar 2003 - 06:39 Der er 9 kommentarer

Min computer fryser kostant

Jeg har for nylig erhvervet mig en ny computer, men den fryser konstant hvis jeg spiller bare de mindst krævende spil, eller bruger programmer, derfor tænkte jeg du vidste hvad det var, jeg vil lige skrive hvad der er i svinet så i har en chance.

XP 1800+, 256mbr DDR300 MHz, ECS K7VTA3 motherboard, ASUS GeForce 4 MX 440 med 64 ddr ram, OS: Windows XP PRO.

Jeg håber du har et svar, tror ikke det er noget med mit OS for jeg ahr også prøvet med windows 98

Hilsen Alexander
Avatar billede kadann Nybegynder
24. februar 2003 - 09:51 #1
Start med at find en BIOS-opdatering til dit bundkort og kør den.

Så opdatér alle drivere til dit bundkort, dit grafikkort osv.

Driverne kan findes her:

http://www.viatech.com/en/index/index.jsp <-- drivere til dit bundkort
http://www.nvidia.com/ <-- drivere til dit grafikkort

Og til sidst, link til producenten af dit bundkort:

http://www.ecs.com.tw/

Hvis intet af det ovenstående virker, så prøv at få testet dit RAM for at se om det måske kan være problemet og husk at kigge på om din CPU måske bliver for varm.. den må helst ikke blive varmere end 60-70 grader.
Avatar billede linex Nybegynder
24. februar 2003 - 13:02 #2
jeg er ikke sikker, men det kan godt være dit RAM. Du kan låne nogle RAM og prøve at sætte det i, om det ikke virker. Så er det måske din køler som ikke er så god.
Avatar billede kadann Nybegynder
24. februar 2003 - 13:32 #3
ekko?
Avatar billede nixon Juniormester
24. februar 2003 - 13:39 #4
det ser ud til at du bruger meget samme komponenter som jeg selv gør .. "har også haft problemet ..

Hvilken CPUkøler benytter du ??

Jeg ende med at tage siderne af kabinettet .. nej det er ikke en holdbar løsning, og skal selvfølgelig også ændres hved at jeg får nogle kabinet køler .. har dog ikke lige haft "tid" ,,..

men det lyder som om det er varmen ..
Avatar billede solution Nybegynder
24. februar 2003 - 15:36 #5
Jeg havde samme problem. prøv at afmontere dit lydkort fra dens slot og kør så et krævende spil som du plejer. virker det må du købe et nyt lydkort der ikke laver konflikt med dit grafikkort. held og lykke
Avatar billede uffekat Nybegynder
25. februar 2003 - 15:02 #6
Jeg har slet ikke lydkort i, kun et onboard.
Og har haft samme problemer med min tidligere computer, der købte jeg et nyt bundkort, men i kan godt se det ikke holder at gå og skifte bunkort ud, for det koster jo ihvertfald lige 800 kr:(

Jeg bruger en IGLOO køler
Avatar billede uffekat Nybegynder
17. marts 2003 - 16:28 #7
Til Kadann
Jeg kan altså ikke lige finde drivere til mit bundkort inde på VIA's hjemmeside?

Kan du give mig et mere specifikt link hvis der er et?
Avatar billede nixon Juniormester
23. april 2003 - 09:01 #8
hvor var siger dit bundkort at din computer er, når den fryser ?? .. "kan ses under din bios, ... et eller andet i højer side" ..
Avatar billede nixon Juniormester
23. april 2003 - 09:02 #9
var = varm