Avatar billede sap Nybegynder
06. november 2000 - 12:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Geforce 256 Pro Fryser Mine Spil Og OpenGl ScreenSavers

Hver gang jeg kører spil eller OpenGL screen savers, fryser computeren. Jeg har prøvet at installer alt fra nyt. Jeg har prøvet at installer Detonator 3 driverne, men det virker ikke. Jeg kan ikke installer Det. 3 driverne uden at den beder om den CD der var med til kortet, jeg tror det er problemet.. Hjælp Mig !?!?!
Avatar billede jimsim Nybegynder
06. november 2000 - 12:38 #1
opdatere driveren, vælg at du selv vil finde driveren, find den i den mappe du har detonator3 i, og du burde ha\' fået installeret detonator3.
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 13:38 #2
prøv at opdatere agp driveren til dit bundkort
Avatar billede jimsim Nybegynder
06. november 2000 - 14:26 #3
hov :)
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 16:10 #4
jimsim ?
Avatar billede flappyflop Nybegynder
06. november 2000 - 16:57 #5
Den grove men (måske) effektive metode til at kunne installere d3 driverne...(har virket for mig)

Brug file finder i start menu, eller søg efter, til at finde ALT NVidia og geforce relalateret info, i dit system, (evt kortmærket, Asus, creative, etc.)

Slet alle disse filer, mapper mm., så skulle det være muligt at installere d3 driverne uden at have cd\'en

Ps hvilket mærke er dit kort...???
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 17:05 #6
hmm - jeg har vist misforstået spm. i første omgang - jeg er nok ved at blive gammel.

egenskaber for denne computer/ enhedshåndtering / opdater driverne for skærmkortet - hmm nu jeg tænker mig om virkede det vist heller ikke.

prøv at slette driveren for skærmkortet og sig nej til at genstarte - derefter kør den driver du har fået fra nvidia (detonator 3) og derefter genstart. hmm var det sådan.

ellers prøv bare at køre detonator 3 driveren fra nvidia uden noget som helst he he - kombinationer er der nok af - det er bare med at finde den rigtige.
Avatar billede pladask Nybegynder
06. november 2000 - 21:50 #7
Jeg vil klart mene man skal holde sig laaangt væk fra Detonator3 da de er direkte ustabile!

Prøv hellere de nyeste driverer fra Creative.
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 22:26 #8
pladask// det kommer ofte an på hvilket mærke det er man har - jeg kan heller ikke køre med detonator tre på mit leadtek - men andre kan ikke køre med andet :-)
Avatar billede sap Nybegynder
07. november 2000 - 09:25 #9
Tak for alle svarene, der er åbenbart ikke nogen nem :o) løsning på problemet. Da jeg først fik computeren, installerede jeg fra Creative Cd\'en og det virkede, nu gør det ikke. Jeg geninstallerede alt lige som første gang, men det virker stadig ikke, for ikke flere problemer med mærke, for I her alle data :Sound card        : SB AudioPCI 128
Graphics/Video card    : Creative CT6971/Geforce 256 Pro
Cd-rom Drive        : Asus CD-S500/A
Model Number         : 6970
Computer Brand/Model    : ?
Computer CPU/RAM    : 600 Mhz(Pentium III) / 128 RAM
Operating System    : Windows 98. Second Edition Danish
Bios Type /Revision    : Asus P3V4X ACPI Bios / 1003

Avatar billede denboj Nybegynder
07. november 2000 - 16:04 #10
du skal blive ved med at tænke i at opdatere den driver du har nu/ instalere den nye -alt det andet er ligegyldigt
Avatar billede seaspray Nybegynder
07. november 2000 - 23:48 #11
Hej!
Jeg ved da godt hvad der galt!
1.) Man må først vide hvad chipset Motherboard har!
Er det Intel,Via eller Iwill, ja se det er ret
vigtigt! Ellers kan Drivere til bundkortet sammen
med Detonator 3 driver hvis ikke installeret give
dig problemer! Bedste driver er 3.68 eren, men
5.32 altså Detonator 2 er langt bedre, idet Det 3
kan give problemer med initialiseringen af skærm
og kan nægte at starte op med spil som SHOGUN, aha
det er et 3D problem, men det Gl problem du har ligger i at du ikke har installeret AGP driver samt drivere til dit bundkort, og sikkert ikke har set efter nyere BIOS til dit Geforce kort.
Du kan sagtens opdatere dit Geforce og installere
Windows 98 SE på ny. Og som det færste når Windows
er installeret og er startet op, installer AGP driver samt bundkorts driver uden genstart, dernæst din Directx 7.0a og med genstart.
Dernæst kopiere du Nvagp.inf i C:\\WINDOWS\\INF
og Nvcpl.hlp filen i C:\\WINDOWS\\HELP og resten af .sys .dll og .drv i C:\\WINDOWS\\SYSTEM genstart
maskinen, og når windows starter op, vælg din skærm i egenskaber for system, gennem opdater driver, vælg selv, installer din monitor.
Gør detsamme med dit skærmkort, men denne gang lad windows selv finde driveren, kortet installeres, og beder om genstart, gør det!
Når Windows igen er startet op, gå ind i egenskaber for skærmkortet, advanceret, og ind i
Nvidia settings, åben settings for OpenGL og marker de første 3 af, disable vertical sync,
og for 3D settings gør således.
De 2 første marker dem af, resten skal ikke markeres. Mipmap levels 10, og ændre bilinear til
8-tab ansitropic, og mipmap detail level til blend
derved kører din maskine bedre i OpenGL og 3D i spil og skulle ikke fryse. Men i BIOS må du disable Vidio ram cacheable, og AGP driving control hvis det ikke er stabilt til enten DA eller DB, så er du godt kørene!
Håber det gav dig lidt i hatten!
Avatar billede sap Nybegynder
08. november 2000 - 08:29 #12
Tak jeg vil se om det virker, seaspray.
Men lige nogle spørgsmål jeg ikke kan finde ud af.
Hvor ligger AGP-driveren ?? Jeg tror der ligger en sammen med Det. 3 kan det passe ? en ver. 1.68 ?? Bundkort-driverne ligger selvfølgelig sammen med den CD jeg fik med til bundkortet eller hvad ?? De Nvcpl.inf,Nvcpl.inf og resten af dll filerne hvor finder jeg dem ? Sammen med Det. 3 ???
Avatar billede denboj Nybegynder
08. november 2000 - 14:42 #13
agp driverne skulle gerne komme sammen med dit bundkort - du kan sikkert med fordel gå ind på bundkortproducentens hjemmeside og finde en opdateringe
Avatar billede seaspray Nybegynder
08. november 2000 - 23:26 #14
Hej Sab,
Jeg har haft lidt travlt, så svar kommer først nu.
Du må på nettet og hente den skærm driver hvis du
ikke har den, jeg ved at Detonator Driver 3 har
bugs, så glem den, brug istedet Detonator 2 driver
version 5.32, du kan hente den hos nvidia.com.
Ja bundkort driverne må ligge på den Cd du fik med. Du spørger hvor du finder filerne, de ligger
i en zipped fil ( Komprimeret fil ) som du henter
hos Nvidia.com
Hvad chipset er der i svinet? Hvis det er et board
med VIA chipset skal du hente seneste driver her
http://www.viatech.com den hedder 4-in-1, hvis du
bruger windows 98 SE skal du ikke installere IRQ
routing port driveren, så marker den fra, den er
kun til Win95. Du kan se inde på boardet hvad der
står, om der står Intel eller Via, eller Iwill, osv. bedst er at installere clean med de seneste
drivere, idet man opdager at det kører bedre.
Spørg endelig igen hvis du mangler svar.
Venligst
Ian
Avatar billede seaspray Nybegynder
08. november 2000 - 23:29 #15
Jeg glemte at sige at du skal kigge efter på
de to Chips der sidder inde på motherboardet,
der skulle gerne være en som synlig, hvor der
skal stå producentens navn, Intel, Via, Iwill,
osv.
Avatar billede sap Nybegynder
10. november 2000 - 09:27 #16
Jeg vil se om det virker, seaspray. Mit chipset er VIA, og den cd der kom med har en 4-1 driver, men jeg ved ikke om det er den nyeste version. Jeg vil prøve din løsning. Jeg forstår bare ikke at det har virket med Creative Cd\'en, men nu fryser den så snart jeg installere de drivere der er med.
Avatar billede sap Nybegynder
15. november 2000 - 10:14 #17
Hej Alle.
Der er desværre ikke noget af det overstående der virker, jeg har kigget andre steder på eksperten, og det ser ud til at være et gennemgående problem med Geforce 256 Pro med DDR ram.
Kan det være et bios problem eller et kort problem, det har virket med de originale drivers, nu gør det ikke...