Avatar billede hanseman Nybegynder
06. november 2000 - 10:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

´Problem med deling af mapper i WIN ME

Jeg har et netværk i mit hus med ADSL router 2 stk. switch og 9 brugere. De flest af os kører med Win Me, men vi problemer med at computerne kan se hinandens delte filer!
Kablerne virker OK da det hele har virket før et par geninstallationer og da alle uden problemer kan komme på internettet gennem LAN!
Stort set alt er prøvet, men vi har stadig problemer med at se de delte filer!
Gode forslag udbedes gerne!

Skriv i øvrigt under på en protest imod regler der vil give politiet mulighed for overvågning af vores emails mm.
http://www.whitehat.dk/protest/index.php
Avatar billede nuser76 Nybegynder
06. november 2000 - 10:53 #1
Kan i alle sammen se hinanden, lige pånær jeres delte filer?
Avatar billede jimmer Nybegynder
06. november 2000 - 11:08 #2
har du husket at sætte et flueben ved vis delte filer/mapper under egenskaber når du højreklikker på andre computere?
Avatar billede jimmer Nybegynder
06. november 2000 - 11:09 #3
...same sted hvor du deler printer
Avatar billede hanseman Nybegynder
06. november 2000 - 15:05 #4
Ja de relevante flueben ER hakket af og der er installeret klientprog. til MS-netværk og Netkort og TCP/IP protokol fra MS, samt Fil og udskriftsdeling til MS netværk!

Som sagt virker det på nogle PC, men ikke på andre - det er dybt underligt!!! :-(
Avatar billede teknik Juniormester
28. november 2000 - 15:59 #5
Ovenstående problem, hvor PC\'erne godt nok er på nettet, og \"næsten\" kan se hinanden
plejer at kunne løses med en af disse to muligheder.

1. Tilføje IPX/SPX kompatibel protokol, og så vælge en bestemt(ens) rammetype under fanen avanceret
i engenskaber for IPX/SPX kompatibel protokol til \"netværkskort\"
...plejer selv at bruge 802.3.

2. Tilføje Netbeui protokollen

eller...

3. I egenskaber for IPX/SPX kompatibel... aktiver \"NetBIOS\" over IPX/SPX

...Opstår ofte når der er blevet \"pillet\" i en gammel netværksopsætning...
...går ud fra at du har forsøgt at slette alt! under netværk, og så \"startet\" forfra....
Windows er nemlig slem til at fastholde \"fejl\" hvis ikke alt! slettes..
...Hvis ikke du har forsøgt det, så er det klart den mest oplagte mulighed !!!

mvh :-)
Teknik

Avatar billede teknik Juniormester
28. november 2000 - 16:06 #6
...vælge \"ens\" rammetype, betyder selvf. at det skal gøres på \"alle\" maskiner, men
test det blot på to af dem som døjer med at ase hinanden...

Hvis ovenstående ikke hjælper, så er her to bud mere...

1. Vær 100% sikker på, at det er den rigtige netkortsdriver du har fat i...nemt nok hvis alle kort er ens, men en oplagt fejlmulighed, hvis der er flere slags.

2. Hent og installer de nyeste netkortsdrivere (er formodentligt prøvet...)

3.....Hvis du ikke kan få det til at virke efter at have forsøgt ovenstående 5 muligheder,
Eller du synes det er for\' omfattende..
Så kan du formodentligt nemt løse probelmet ved at investere i et par nye netkort....
Ikke 100% sikkert at de gamle er defekte, men det vil med stor sandsynlighed være både den hurtigste og den billigste løsning på problemet, da du så får \"renset ud\" i systemet.
Avatar billede hanseman Nybegynder
29. november 2000 - 09:36 #7
Det lyder jo meget plausibelt noget af det - dog er det medste prøvet allerede og der ER IPX protokoller installeret på de maskiner der ikke vil dele mapper, men vi prøver lig din løsning og så vender jeg tilbage!
Avatar billede hanseman Nybegynder
07. februar 2001 - 10:54 #8
Det er gode forslag - men det har vist sig at problemet ligger i at jeg kører Norton Internet Security på min ene maskine!

Netværket fungerer FINT, dog kan man blot ikke se de delte mapper på maskinen med NIS! Hvis NIS er slået fra - fungerer det fint!

Skulle nogen vide hvorledes jeg kommer rundt om problemet med NIS uden at slå NIS fra - så svar endelig på det nye spørgsmål jeg har lavet!
Avatar billede teknik Juniormester
07. februar 2001 - 18:11 #9
...er nok bedre at du lukker her, og laver et nyt spm., med en mere \"rammende\" overskrift\"...
Avatar billede teknik Juniormester
07. februar 2001 - 18:16 #10
...ooh - du er jo laangt foran mig...bob-bob