Avatar billede cosmikathu Nybegynder
23. februar 2003 - 15:25 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Sløv IE

Min browser har seriøse probs. Ved popup eller tryk på links der giver popups kan det tage omkring 1min før der sker noget. Det vindue linket til popuppen var på fryser også.
Udover dette ret irriterende prob. har jeg også en skøn lille adblaster-popup som absolut ikke vil findes i min regdbase.
Nogen løsninger på begge (helst den første) !?
-tak.
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
23. februar 2003 - 15:28 #1
www.lavasoftusa.com - Download Ad-Aware og scan din puter.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. februar 2003 - 15:29 #2
Det er nok programmet adblaser-halløjet der sløver din IE!
Find den først, og slet eller disable den.
prøv at skrive msconig i start > kør  - der kan den måske slås fra.

Og opdater så windows efterfølgende - det kan måske hjælpe på problemet.
Avatar billede cosmikathu Nybegynder
23. februar 2003 - 17:22 #3
jo jo... dvs. jeg fandt da lidt spændende ad-ting. Dog hjalp det ikke på mit problem. Roder lidt i regdb og finder oz en masse spændende sager. Tager chancen og leger lidt.. lidt for meget måske :D
Kom gerne med flere gode råd. :)
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
23. februar 2003 - 20:18 #4
Det plejer næsten altid at være et eller andet spyware eller adware der ligger i baggrunden og laver lort med IE. Normalt hjælper det at køre ad-aware og så bare slette alt hvad den finder.
Hvorfor det ikke lige hjælper i dit tilfælde forstår jeg ikke :/

Ellers så prøv at hente BitGuard firewall, og se hvilke programmer osv. der prøver at få kontakt.
Start evt. også snifferen så du kan se hvor der bliver oprettet forbindelse til, og derefter blokér alt adgang til den server (f.eks. en reklame server som smider reklamer ud til dig via den popup som du nævner)
Hent den her: www.tryus.dk/bitguarddl.asp
Avatar billede fromsej Praktikant
23. februar 2003 - 20:22 #5
Prøv at se her om du kan finde den.
http://www.doxdesk.com/
Hvad hedder den popup?
Avatar billede cosmikathu Nybegynder
24. februar 2003 - 13:56 #6
Popuppen er væk... Så brian.nielsen får lidt pts senere.. men den som kan hjælpe mig med de sidste 30pts. - problemet med hvorfor at min browser er langsom. Firewallen har ikke registreret nogle spymænd - lod den køre natten over på 4 forskellige sites samt ftp og ircklient åben.
FFS kan man vel sige til det her.
Hvis vi ikke finder en løsning må pts blive fordelt nogenlunde lige på dem der har svaret. Jeg takker i hvert fald mange gange for jeres respons. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 16:31 #7
Prøv at hente Spybot , den finder måske noget Ad-aware ikke gør.
De to programmer arbejder fremragende sammen.*S*
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 16:54 #8
Alt efter styresystem kan du prøve:
Win2K eller XP
Start->Kør SFC /scannow
Win98
Start->Kør SFC
Det retter op på dine systemfiler.
Du skal have skiven med styresystemet i dit CD drev.
Avatar billede cosmikathu Nybegynder
24. februar 2003 - 20:09 #9
Alle tre metoder har haft effekt på hver sin måde.. suk - jeg har ingen idé om hvordan vi får afviklet pts på en fornuftig måde, men 15 til hver af de 3 der har svaret vil jo ikke være helt ved siden af!? Det gør jeg lige. Tak for hjælpen. Håber I atter har lyst til at dele jeres fornuftige viden med mig en anden gang.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 20:11 #10
Du spørger , vi svarer ( hvis vi kan )*S*
Tak for points.