Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 14:48 Der er 29 kommentarer og
8 løsninger

Vurdering af hudplejen.dk

Hej.
Jeg har fået en vurdering tidligere på denne hjemmeside, men nu har jeg lavet en del rettelser. Vil gerne have jeres uforbeholdne mening.

http://www.hudplejen.dk
Avatar billede cob Nybegynder
23. februar 2003 - 14:51 #1
frygteligt dårligt billedkvalitet... småkedelige farver - og hvad i alverden laver et banner på sådan en side....
Avatar billede ahv Nybegynder
23. februar 2003 - 14:53 #2
1) Billedet er alt for grumset.
2) Reklamen i toppen ødelægger det, noget med en tandlæge midt på en hudpleje side?
3) Din menu har fået lydene væk :) Men noget af teksten står ude der hvor den bliver sløret og det er lidt synd synes jeg.
4) Pas på kanten ikke bliver for dominerende.
Avatar billede pesa Nybegynder
23. februar 2003 - 14:54 #3
He he. Nåede lige akurat at kommentere yderligere i det gamle spørgsmål ( http://www.eksperten.dk/spm/317986 ). :)

Det jeg skrev var:

"I høje opløsninger bliver billedet af damen trukket meget stort. Det giver en meget dårlig opløsning. Uheldigt...

Linksene er blevet bedre nu."

Der kan så yderligere suppleres:

- Den blå kant er fortsat en smule for dominerende efter min mening.
- Linksene står uheldigt fortsat ude i den hvide kant.
- Hvorfor ikke bare en lang prisliste når der alligevel står så lidt. Hvis der ikke skal være flere priser kunne det måske være en mulighed at samle alt på forsiden, så siden kun består af en side. Det er da i hvert fald værd at overveje.
- Noget trist velkomst. Meget hvidt. Ikke så indbydende.
- Kan butikken ikke kontaktes per e-mail?

//pesa
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. februar 2003 - 14:55 #4
(1) Er det nødvendig med det banner, det skiller sig meget ud fra resten af designet og tager opmærksomheden

(2) Billedet på forsiden er grimt, er komprimeret(grynet)

(3) Den er jo ikke vild flot rent grafisk, men jeg synes det er en flot side til det formål.

(4) Istedet for den fancy blinke effekt synes jeg bare du skal lave det stille og rolig, med en hover effekt

(5) Synes at du allerede fra starten skal have en forside knap, så menuen ikke springer når man går ind på en af undersiderne.

(6) Synes du skal lave adresse og det med priser, der står i bunden, ens på forside og underside
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
23. februar 2003 - 14:55 #5
Hej.

Designet er ret "flat" det med den store blå firkant omkring virker meget uprofessionelt og kedeligt.

Du skal passe på med den hvide skrift i din menu det er tæt på den "falder" ud over og det første bogstav bliver "usynligt"

Loade tiden på et modem er nok rimelig lang da dit grafik er noget tungt i det.

Alt i alt vil jeg nok sige at vis det var mig vil jeg prøve at lave det mere "frisk" og moderne, det scorer måske også kunder når det ser proft ud.

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2003 - 14:57 #6
Hvad med en mail-adresse man kan skrive til?
Du kunne muligvis også skrive nogle flere oplsninger omkring de forskellige behandlinger, og ikke bare priserne, det er som om siden ikke er omfattende nok.
En lille ting kunne være at undlade at lave menuen til venstre i java. Okay på det punkt får jeg nok noget en del brok fra andre brugere herinde, men det er altså ikke alle der har java-plugin på deres computere, af forsekllige årsager. jeg har, men ikke med min gode vilje.

Håber du kunne bruge min (konstruktive) kritik til noget. Kan forresten godt lide designet.
Avatar billede pesa Nybegynder
23. februar 2003 - 14:58 #7
hrholme>>> Vil gerne bakke dig op omkring menuen. Hvorfor ikke bare lave den i helt simpel html. Hurtigere indlæsningstid og efter min mening et mindst ligeså godt resultat.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2003 - 14:58 #8
Ikke kommentar, men svar :-D
Avatar billede pesa Nybegynder
23. februar 2003 - 14:59 #9
Ikke fortsat svar, men kommentar :-D
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. februar 2003 - 15:01 #10
Syntes den er ufattelig ide forladt. Ligner noget man lavede den første uge man legede med photoshop ;)
Er enig med de andre at dit billede er utrolig dårligt komprimeret, men det skal der jo ikke den helt store einstein til at se, det utrolig er du ikke selv har set det, eller rettere lavet dem om hvis du har set det.
Din grafik er elendig, en stor kasse med en gang bevel og en feather  hmmm du må kunne komme op med noget der er bedre.
Hvorfor bruger du en java applet til den mouseover, det er da belastende, brug dog noget ganske almindelig css til en almindelig mouseover.
Masser af kretik, håber du kan klare det, for det er bestemt ikke godt nok, og specielt ikke hvis du får betaling for det ;)
Avatar billede convinius Nybegynder
23. februar 2003 - 15:04 #11
Websiden er meget grim......hold da op.
Selv min første hjemmeside er langt bedre end den der. glem den der lilla ramme....lav noget der er rent......

held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2003 - 15:05 #12
kan se udfra din statusbar, at du har hentet din menu fra apycom.com
Det kan være nemmere at hente fra andre sider, men som nævnt ville jeg anbefale at du selv lavede én i eks. html. Så slipper du også for at skulle lave gratis reklame fro apycom.com og siden bliver hurtigere.
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 15:09 #13
Ok, nu får jeg tæsk he-he. Jeg vil afgjort gøre noget ved menuen.

-Hvis I har nogle forslag til alternativer til bannerbytte for at få noget reklame, vil jeg gerne have noget inspiration.

-Jeg laver nok menuen om til html/css i stedet for java.

-Jeg får ikke penge for det. Den søde dame på det grumsede billede er min søster. Det får jeg forøvrigt også lige scannet ordentligt ind igen.

-Man kan ikke e-maile til Hanne, da hun ikke selv har netadgang.

michael-k >> Efter at have set din hjemmeside vil jeg bede dig om kun at kommentere den tekniske kvalitet af www.hudplejen.dk , og ikke den æstetiske del.
Avatar billede pesa Nybegynder
23. februar 2003 - 15:12 #14
Drop bannerbytte!
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 15:14 #15
pesa > Nogen gratis alternativer??
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. februar 2003 - 15:17 #16
tofferman lad os da gerne tage den diskution op også, jeg har prøvet det før ;)

1. Nu er et personligt site ikke det samme som et firma site, det vil sige jeg kan lave nødagtig hvad jeg vil på mit site. Det er klart det jeg laver er noget jeg bestemt syntes er fedt og tro mig, har fået en masse posetive meldinger tilbage og tro mig igen masser af negative. På grund af farvevalget ;)
2. At gå så lavt at finde ting frem som andre har lavet som overhovedet ikke har relavans for det site du vil have dedømt er så lavt.  Hvis jeg havde lavet et site til et firma som handler om det samme som dit, ville det være fair.

Nok om kig evt i mit galleri der er et enkelt site til et firma, så lad os tage diskution derfra bagefter.
Avatar billede pesa Nybegynder
23. februar 2003 - 15:20 #17
Jeg synes bannerbytte er en meget uheldig metode til at få flere besøgende til sin side. Reklamen på din side virker (vil jeg tro) for samtlige brugere enormt irriterende. Det samme vil din nok gøre på en andens side. Tilmed tager den fokus fra det egentlige indhold på din side. Det er MEGET uheldigt!

Alternativer på nettet:
- På tilføjet siden til diverse søgemaskiner hvis du ikke allerede har gjort det.
- Tilføj meta-tags til din kode. Se eksempelvis www.metamaten.dk
Avatar billede pesa Nybegynder
23. februar 2003 - 15:37 #18
Så gik debatten i stå...
Avatar billede pesa Nybegynder
23. februar 2003 - 15:48 #19
tofferman>>> Ingen respons... ?
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 15:53 #20
Ok, godt ord igen michael-k. Jeg var lige igang med opvasken.
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 16:06 #21
michael-k > Men når du kommer med så skarp kritik som du gør (hvilket jeg iøvrigt er glad for), må du finde dig i at jeg lige kigger på hvad du selv har lavet for at se om du har noget "at ha´ det i".

Jeg kan se at vi ikke har samme smag hvad angår farver, så derfor er det vel rimeligt at jeg beder dig om at lade være med at vurdere dén del af sitet.

For en forholdsvis newbie som mig er kritikken guld værd, men når man giver feedback må man sgu finde sig i at man selv bliver vurderet.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2003 - 16:09 #22
Jeg er ked af at sige det, men det nye billede er altså også meget sløret.
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. februar 2003 - 17:43 #23
tofferman nu var det jo ikke mig der skulle vurderes, men fair nok du kigger på hvem der vurdere :)
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 17:49 #24
Ok, så har jeg lavet en del rettelser:

- Billedet er blevet ordnet.
- Reklamen er flyttet ned i nederste højre hjørne.
- Menuappletten er droppet, og jeg har lavet en løsning via html/css.

Mht. at gøre siden mere "frisk" har jeg et par ideer, men dem skal jeg lige tænke over.
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 17:52 #25
Mht. loadetiden tror jeg at det er den gratis webplads hos tdc der er p.... langsom, for siderne fylder i sig selv ikke ret meget (16,8 Kb for at være helt nøjagtig).
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 17:53 #26
16,8 Kb er kun forsiden skal det lige siges.
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. februar 2003 - 17:54 #27
billedet er blevet bedre, og muoseoveren er fin.  Dog som du selv siger er load tiden noget langsom, hvorfor ligger du enlig billederne hos tele dk ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. februar 2003 - 17:54 #28
Reklamen dækker over tekste, kan du ikke bare fjerne den helt.

Meget bedre med billede og menu
Avatar billede ahv Nybegynder
23. februar 2003 - 17:57 #29
1) Billedet er blevet kønnere nu :o)
2) Reklamen er stadig placeret meget dumt, jeg mener den skal helt væk fra siden. Hvis du for noget bannerbytte et sted for at få flere der ind, hmmm, hvor mange sidder lige på nettet og ser en reklame for noget hudpleje og tænker, ja forpokker hvor jeg trænger til at få plejet min hud, lad mig gå der ind.
Avatar billede tofferman Nybegynder
23. februar 2003 - 17:59 #30
ahv > Jeg holder også øje med statistikken hos danban. Hvis der ikke kommer nogle klik af betydning, fjerner jeg reklamen igen.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2003 - 18:03 #31
Godt at du har ordnet menuen.
Synes altså stadig at siden ikke er omfattende nok. Hvorfor ikke skrive noget mere om de forskellige behandlinger?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2003 - 18:39 #32
1. jeg synnes ikke om din store fede ramme hele vejen rundt, den bliver for merkant.
2. for lidt farver, der skal noget til at bryde den ensformede lilla farve du har brugt.
3. noget mere grafik ville også være en god ting til at give siden noget mere liv.
4. fjern det banner i bunden passer ikke til et firma website :)

mvh.
Questis

mvh.
Questis
Avatar billede mini40 Nybegynder
25. februar 2003 - 15:37 #33
Jeg har været på siden 250203 kl. 15:33 og her er min vurdering:

1. Farve sammensætningen kan jeg personligt godt lide.
2. Teksten i venstre side "falder ligesom ind" i den blå ramme.
3. Banneret ville jeg nok placere enten øverst eller neders på siden, da det virker malplaceret, hvor det står nu.
4. Ved klik på links åbnes ny side i Iframe, hvilket jeg ikke bryder mig om, jeg ville vælge at åbne dem i en ny side.

Alt i alt systes jeg godt om siden, da den virker rolig at se på (bortset fra banneret)

Michael
www.comgros.dk
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 16:18 #34
Hov.. Det ser meget mærkeligt ud i Netscape i RedHat.
Det er som om rammen er dobbelt nu.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2003 - 10:16 #35
Hmmm..... Det ser også sådan ud i Mozilla nu.
Avatar billede pesa Nybegynder
01. marts 2003 - 19:54 #36
Ang. www.metamaten.dk kan du se http://www.eksperten.dk/spm/323238 . Så blev jeg da klogere...
Avatar billede convinius Nybegynder
01. marts 2003 - 23:10 #37
Det du har lavet er jo ikke en hjemmeside i sig selv, for mig ligner det en prisliste. Jeg kan kun garantere dig for du ikke får noget ud af.

Det jeg vil anbefale dig er at du får penge for det, og så kan du lave det sådan. at til næsten hver behandling får din søster til at skrive hvorfor man skal tage behandlingen..og hvad man får ud af det.

Din søster har helt sikkert behov for at sælge produkter, og dem skal hun også skrive om, og hvor gode de er!

Held og lykke
/Convinius