Avatar billede midabo Nybegynder
23. februar 2003 - 13:47 Der er 9 kommentarer

mIRC-script virker ikke

on 1:text:!skema*:#: {
  notice $nick Skema for uge $1
}
on 1:text:!lektier*:#: {
  notice $nick Lektier for uge $1
}
on 1:text:!sites*:#: {
  notice $nick Sider omhandlende $1
}

Hvorfor virker det ikke? Hverken når jeg skriver "!skema 4" eller "!skema" sker der noget...
Avatar billede tubber Juniormester
23. februar 2003 - 13:57 #1
on 1:text:!skema*:#: {
.notice $nick Skema for uge $2
}
on 1:text:!lektier*:#: {
.notice $nick Lektier for uge $2
}
on 1:text:!sites*:#: {
.notice $nick Sider omhandlende $2
}

Noget i den retning vil jeg tro...
Avatar billede zyberdog Nybegynder
28. februar 2003 - 21:10 #2
on *:TEXT:!skema*:#:{
  notice $nick Skema for uge $$1
}
on *:TEXT:!lektier*:#:{
  notice $nick Lektier for uge $$1
}
on *:TEXT:!sites*:#:{
  notice $nick Sider omhandlende $$1
}

Hvis det ikke virker skal du prøve at flytte disse små scripts i toppen af en helt ny remote fil uden noget andet i...
Avatar billede tubber Juniormester
01. marts 2003 - 23:10 #3
Skal det ikke være $2 ?
$1 eller $$1 tager ordet som står på plads 1 altså tager den !skema hvor $2 eller $$2 vil tage nummer 2 altså ugetallet :O)

og skal der ikke være . eller / foran notice

/ -> den gør at den ses i servervinduet inden det bliver sendt afsted....
. -> den sender den notice som hidden......

/Tubber
Avatar billede zyberdog Nybegynder
25. april 2003 - 22:51 #4
$1 tingen har du ret i....
men det andet er noget pis at fyre af...
/ -> den gør at den ses i servervinduet inden det bliver sendt afsted....
HAHAHA... sorry..
silent er rigtig nok.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 14:32 #5
on *:text:!skema *:#: {
  notice $nick Skema for uge $2
}
on *:text:!lektier *:#: {
  notice $nick Lektier for uge $2
}
on *:text:!sites *:#: {
  notice $nick Sider omhandlende $2
}

skal virke :] ellers er det noget andet i script filen der gør det
Avatar billede tubber Juniormester
06. maj 2003 - 15:05 #6
Jeg vil ikke hænges op på det her, men der er noget med nogen gange skal on være med stort altså ON
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2003 - 17:50 #7
tubber, nej :o)
Avatar billede tubber Juniormester
06. maj 2003 - 18:23 #8
hvilken af dine script filer står den i og hvad for en er den sat til at bruge ?
Avatar billede mikkel_sarup Nybegynder
07. maj 2003 - 11:55 #9
humm.. så vidt jeg kan se er det et script du har liggende i din egen irc klient, hvis det er tilfældet kan du så vidt jeg ved ikke selv aktivere det. Har selv rodet med det, og fandt aldrig ud af en måde at gøre det på, heller ikke efter at have forhørt mig hos andre. For at teste om scriptet fungere generelt kan du jo få en anden til at skrive !skema og se om han/hun får svar via scriptet :x

Iøvrigt skal den stå under "remotes" i mIRC hvis den ikke gør det i forvejen :)