Avatar billede hx622web Nybegynder
23. februar 2003 - 10:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan finder man lettest portnumrene

Jeg har fået fat i en LinkSys router til min ADSL. Der er selvfølgelig mulighed for at lave forwarding, hvis nogle programmer ikke fungere, idet en port som standard er lukket.

Producentens hjemmeside eller Google er jo udemærket til at finde ud af hvilke porte som et program skal benytte. Jeg har også en komplet portliste, dog ikke komplet med programmer ud for. Men finder man ikke svaret der, og melder NETSTAT ikke om noget, hvad så...

Hvad er den nemmeste måde at finde ud af hvilken port jeg skal åbne for, eller hvilke i flertal? Desuden om det er UDP eller TCP som jeg skal have markeret, eller begge?

Sidder i med forslag til andre løsninger?

/HX622WEB :-)
Avatar billede jespernaur Nybegynder
23. februar 2003 - 12:12 #1
Du kan 'sniffe' netværkstrafikken mens du starter og kører programmet. Prøv programmet her:

http://analyzer.polito.it/
Avatar billede pmadsen Nybegynder
23. februar 2003 - 12:21 #2
Advanced IP (IPTools)
Vi har samlet en lille pakke med 3 gratis værktøjer til enhver netværks aficionado, der vil vide lidt mere om, hvad der egentligt køres på netværket.
I pakken findes Advanced IP Address Calculator v.1.1, der er en IP adresse udregner, man kan bruge til at udregne subnets konfiguration på en nem måde. Programmet subnet host adresse range, subnet ID og subnettets broadcast adresse. Adresserne kan vises i både hexagonal og decimal repræsentation.
Også i pakken er Advanced Port Scanner v.1.1 man kan bruge til at finde ud af hvilke programmer der bruger hvilke porte. Man kan her predefinere ranges, der skal skannes. Programmet er multitrådet, så man kan skanne porte på få sekunder.
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=651
ps. og så er det gratis.
Avatar billede hx622web Nybegynder
23. februar 2003 - 14:10 #3
Helt perfekt - TAK for info :-)
Avatar billede svindler Nybegynder
24. februar 2003 - 11:44 #4
Du siger, at netstat ikke giver dig port-nummeret. Har du prøvet "netstat -a"?
Hvis det ikke giver noget resultat, så lytter dit program ikke på nogen porte!