Avatar billede jvesterj Nybegynder
23. februar 2003 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Visual Studio .net kikser

Jeg anvender VS .net på job og har der installeret uden problemer. Når jeg forsøger installation hjemme på min egen PC (XP Professional), går installationen i stå i Windows Component Update. Også hvis jeg forsøger at installere Components enkeltvis. Jeg har fra kolleger hørt, at der kan være problemer med VS .net installation, men er der nogen der har tips?
Avatar billede ninakir Nybegynder
23. februar 2003 - 10:57 #1
Jeg har haft det samme problem, rigtignok på win2000. En mulighed kan være at geninstallere IIS før du prøver igjen med Windows Component Update. Jeg tror et af mine problemer var en konflikt mellem IIS og ZoneAlarm, som gjorde at IIS ikke startet som den skulle.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
23. februar 2003 - 12:18 #2
Jeg tror du har ret. Min IIS kører overhovedet ikke, selvom den er installeret.
Jeg kan heller ikke åbne administrationsmodulet.
Avatar billede ninakir Nybegynder
23. februar 2003 - 12:23 #3
Prøv at få styr på IIS først, gennem først at afinstallere den fuldstendig og derefter reinstallere den. Først når den kører som den skal, og du kan åbne administrationsmodulet, kan du installere videre. Det er lige præcis det samme problem som jeg havde. Hvis du bruger ZoneAlarm skal du ind i win32 registeret og sætte en dependence mellem den og IIS, det var det der løste det hele for mig.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
23. februar 2003 - 14:12 #4
Jeg bruger ikke ZoneAlarm, men jeg har Norton Antivirus, og jeg tror der måske kan være en konflikt der under installationen.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
23. februar 2003 - 14:40 #5
hej ninakir

tak, tak og tak! Nu spiller det!! Jeg måtte prøve flere gange med installation af IIS plus andre options, som skal med, men nu funker det. Kan du ikke svare igen, så jeg kan give dig dine points?
Avatar billede ninakir Nybegynder
23. februar 2003 - 15:22 #6
Fint at det virker :o))))
Ha' en rigtig god dag!
Avatar billede jvesterj Nybegynder
23. februar 2003 - 15:36 #7
Tak i lige måde :-)